سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بندر کراچی پاکستان حضور ناوگروه چهل و سوم نیروی ارتش جمهوری اسلامی در این بندر را پیام آور صلح، امنیت و ثبات برای پاکستان و مردم منطقه دانست.

به گزارش مرور نیوز، مهدی سبحانی در ضیافت شامی که شب گذشته در محل سرکنسولگری به افتخار ورود ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بندر کراچی برگزار شد، گفت: تعامل میان نیروهای نظامی ایران و پاکستان، ضامن تحکیم روابط دو کشور و باعث ارتقای اعتماد متقابل و تقویت مناسبات حسنه فیمابین است.

در این ضیافت شام، ناخدا یکم 'مصطفی تاج الدینی' فرمانده ناوگروه چهل و سوم رزمی- اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش ایران، دریادار 'عارف الله حسینی' فرمانده ناوگان دریایی پاکستان مستقر در کراچی، تعدادی از افسران عالی رتبه دو کشور و بیش از یکصد نفر از پرسنل ناوگروه، دیپلمات ها و روسای نهادهای ایرانی مقیم کراچی حضور یافتند.
همزمان با هفته دفاع مقدس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از چهار فروند از رزم ناوهای نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز سه شنبه هفته جاری با 'پیام دوستی و حسن نیت'، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت.
این ناوگروه شامل ناو نیروبر سنگین 'لاوان' حامل یک فروند از بالگردهای نظامی نیروی دریایی ارتش، ناو پشتیبانی-رزمی 'کنارک' و ناو موشک انداز کلاس پیکان 'خنجر' و 'فلاخن' است. این ناوگروه فردا (جمعه) و پس از انجام تمرین مشترک با نیروی دریایی پاکستان، کراچی را برای انجام ادامه ماموریت خود ترک می کند.
اواخر فروردین ماه سال جاری نیز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک ناوگروه نیروی دریایی پاکستان به مدت چهار روز در بندر عباس پهلو گرفته بود و رزمایش مشترک یک روزه با ناوهای ایرانی انجام داد.