دولت کویت در تصمیمی نادر از راه اندازی شعبه بانک 'مصر' از معروف ترین ترین بانک های مصری در این کشور مخالفت کرده است.

به گزارش مرورنیوز، این اقدام دولت کویت در حالی اتخاذ شده که مراودات اقتصادی این کشور با مصر اکنون به سقف 10 میلیارد دلار رسیده است، اما مشکلات اخیر در روابط ریاض و قاهره، کویت را مجبور به واکنش در این زمینه کرده است . 
روزنامه 'الرای' کویت روز یکشنبه در این ارتباط نوشت: بانک مرکزی کویت با دریافت درخواستی از سوی بانک سرشناس مصری جهت راه اندازی شعبه در کویت، به دلایل آنچه فنی عنوان شده، این درخواست را رد کرد.
به عقیده کارشناسان رد این درخواست مصر از سوی کویت با تحولات اخیر در سطح منطقه و خشم قاهره از آنکارا و توسعه روابط ترکیه با شورای همکاری خلیج فارس و نزدیکی مصر به روسیه، بی ارتباط نیست.
به نوشته روزنامه الرای، اکنون 11 بانک خارجی در کویت شعبه راه اندازی کرده اند و دولت این کشور به دنبال کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و جبران کسری بودجه، در تلاش برای جذب هرچه بیشتر سرمایه های خارجی است .
تنش در روابط سیاسی مصر با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در حالی رخ داده که قاهره میلیاردها دلار پس از کودتای سال 2012 از عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی که حامیان دولت 'عبدالفتاج السیاسی' محسوب می شدند، کمکهای مالی دریافت کرده و این تنش سرنوشت داراییهای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در مصر را نیز به خطر انداخته است .
در حال حاضر بیش از یک میلیون تبعه مصری در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اقامت دارند و بحران روابط اخیر، لطماتی را به تعاملات دوجانبه آنها وارد خواهد کرد.