سرویس بین الملل- معاون اول رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد داعش در صدد منتقل شدن به افغانستان و تسخیر شمال این کشور است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز به نقل از پایگاه خبری بی بی سی ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد گزارش هایی در دست است که نشان دهنده عزم داعش برای منتقل شدن به شمال افغانستان و اشغال این مناطق است.

وی افزود بر اساس گزارش های اطلاعاتی محرمانه که در اختیار حکومت افغانستان قرار گرفته داعش پس از تحمل شکست های مکرر در جبهه های عراق و سوریه این بار افغانستان را نشانه رفته تا بتواند به احیای مجدد خود بپردازد.

ژنرال دوستم تاکید کرد که هدف داعش از این انتقال نا امن کردن افغانستان و دیگر کشورهای آسیای میانه است.

وی خاطر نشان کرد داعش در این راه از شهروندان تاجیک، قرقیز، روس و چچنی خود بهره می گیرد تا بتواند جای پایی برای خود در افغانستان باز کند.

معاون اول رئیس جمهور افغانستان از آمدگی کامل نیروهای امنیتی و ارگان های مربوطه برای مقابله با این برنامه داعش خبر داد و افزود هیچ گونه جایگاهی برای داعش در افغانستان وجود ندارد.

وی با تاکید بر عدم قطعیت این گزارش تاکید کرد که تدابیر لازم برای مقابله با این پدیده توسط دولت اتخاذ می شود.

او درباره اینکه در پشت این برنامه چه کسانی قرار دارند گفت که در اجرای این طرح ممکن است که شبکه‌هایی از سازمان اطلاعات ارتش پاکستان و همچنین بخش‌هایی ازنیروهای امنیتی یا غیرنظامی افغانستان شرکت داشته باشند.

آقای دوستم گفت که دولت افغانستان در طول این چند سال بارها اعلام کرده که پشت جنگ افغانستان، ارتش پاکستان است و مدعی شد که شخص رئیس ستاد ارتش زمینی پاکستان در عقب جنگ افغانستان است.