شکست داعش از ارتش آزاد سوریه در دابق، انحراف افکار عمومی توسط دولتمردان در آمریکا، اعزام فضانوردان چینی به فضا، انفجار خودرو در تل آویو، اعتراضات ضد اردوغانی در بصره، آغاز رزمایش دریایی مشترک بحرین و عربستان، آمریکا و انگلیس خواهان آتش بس در یمن و انحلال مجلس کویت از مهمترین رویدادهای جهان در 12 ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش سرویس بین الملل مرورنیوز، نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه که از حمایت کامل ارتش ترکیه برخوردار است توانست با غلبه بر داعش روستای دابق و ناحیه سوران را به تصرف خود در آورد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که دولتمردان آمریکا با به تصویر کشیدن روسیه به عنوان دشمن خود سعی در انحراف توجه های جامعه خود از مشکلات داخلی دارد.

پکن در چارچوب طرح های خود در راستای اکتشافات فضایی دو فضا نورد را به فضا پرتاب کرد.این دو فضانورد 30 روز در ایستگاه فضایی تیانگونگ 2 حضور خواهند داشت و برای استقرار طولانی مدت انسان در فضا مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

انفجار یک خودرو در شهر تل آویو باعث کشته شدن یک تن شد. پلیس رژیم صهیونیستی امکان تروریستی بودن این حادثه را منتفی دانست و افزود ممکن است این یک عملیات جنایی بوده باشد.

مردم بصره با برپایی تظاهرات اعتراض آمیز نسبت به حضور نظامی ارتش ترکیه در شمال کشورشان تصاویر اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به آتش کشیدند.

رزمایش مشترک دریایی عربستان و بحرین با عنوان «پل 17» در بندر شیخ سلمان بحرین آغاز شد. عربستان هدف از این رزمایش را افزایش توانمندی جنگی و عملکرد حرفه ای نیروهای خود اعلام کرده است.

جان کری و بوریس جانسون، وزرای خارجه آمریکا و انگلیس خواستار برقراری فوری آتش بس در یمن و دست کشیدن طرف های درگیر از جنگ شدند.

همزمان با تقدیم استعفای دسته جمعی کابینه دولت کویت به دلیل اختلافات پیش بین مجلس و دولت، صباح الاحمد جابر الصباح، امیر این کشور مجلس کویت را نیز منحل کرد.