روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در ملاقات با مقامات حزب الله تاکید کرده است که سعودی ها اجازه نمی دهند ژنرال «میشل عون» رئیس جمهوری شود حتی اگر «سعد حریری» رئیس حزب جریان المستقبل از نامزدی او حمایت کند.

به گزارش مرورنیوز، الاخبار روز دوشنبه نوشت که این اظهارات نبیه بری در حالی است که منابعی در حزب جریان المستقبل و حزب جریان آزاد ملی تاکید کرده اند که سعد حریری تا پایان هفته جاری حمایت خود را از نامزدی ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری لبنان اعلام می کند. 
در محافل رسانه ای و سیاسی لبنان گفته می شود که یکی از اهداف سفر روز گذشته سعد حریری به ریاض بررسی آخرین مواضع سعودی ها در قبال انتخابات ریاست جمهوری لبنان است هر چند هدف اصلی رسیدگی به مشکلات مالی خود و بحران شرکت سعودی اوجیه است.
در همین حال الاخبار به نقل از منابعی در جریان المستقبل نوشت که «حریری بدون اینکه نظر سعودی ها را جویا شود حمایت خود را از نامزدی ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری لبنان اعلام می کند».
این روزنامه لبنانی به نقل از منابعی در گروه 8 مارس هم نوشت که «ژنرال عون پیشتر به همپیمانانش اعلام کرده بود که حریری حمایت خود از نامزدیش در انتخابات ریاست جمهوری را 15 ماه اکتبر جاری ( دو روز قبل) اعلام می کند اما چنین نشد.
منابع نزدیک به حریری گفته اند که او وعده داده است از 15 تا 20 ماه اکتبر نظر نهائی خود را اعلام می کند.
الاخبار نوشت : فضا در گروه 8 مارس برای حمایت از نامزدی ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری منفی است و نبیه بری به مقامات حزب الله اعلام کرده است که به ژنرال عون رای نمی دهد و درخواست از او در این را تجربه نکنند.
رئیس مجلس لبنان گفته است که «سعودی اجازه نمی دهد ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان شود حتی اگر« سعد حریری» رئیس حزب جریان المستقبل از نامزدی او حمایت کند».
به نوشته الاخبار ، نبیه بری تاکید کرده است: «جبران باسیل» رئیس حزب جریان آزاد ملی ، وزیر خارجه و داماد ژنرال عون و « نادر حریری» مدیر دفتر سعد حریری، تعیین می کنند که چه کسی رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس مجلس باشد و حتی کرسی های دولت و سهمیه ها را تعیین می کند و من به آنها چک سفید نمی دهم.
این روزنامه لبنانی افزود: نبیه بری آماده می شود تا برای مدتی طولانی لبنان را ترک کند و این وضعیت دستیابی به تفاهم ها را سخت می کند زیرا زمان بین بازگشت او به لبنان و 31 ماه اکتبر( دهم آبان ماه) روز تشکیل جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهوری کوتاه خواهد بود.
الاخبار درعین حال به نقل از منابعی در گروه 8 مارس نوشت: ژنرال عون مسئول سخت شدن روابط او با نبیه بری شده است، چطور او می تواند با سعد حریری و سمیر جعجع رئیس حزب «نیروهای لبنانی» ملاقات و تفاهم کند و با نبیه بری که بخشی مهم از راه حل انتخاب رئیس جمهوری است، نمی تواند ملاقات و تفاهم کند.
این روزنامه لبنانی افزود: برخی اطلاعات منتشره حاکی هستند که حریری اعلام کرده است منتظر تفاهم اعضای گروه 8 مارس و در راس آنها با نبیه بری رئیس مجلس است تا موضع نهائی خود را در باره حمایت از نامزدی ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کند.