ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از مواضع فرانسه عضو گروه کشورهای غربی-عربی اردوگاه ضد سوری انتقاد کرد.

به گزارش مرورنیوز، رئیس جمهور روسیه با اشاره به خودداری پاریس از اجرای توافق با مسکو برای مشارکت در سرکوبی تروریست ها گفت: فرانسه در حل و فصل مساله سوریه مشارکت گسترده ای ندارد.
پوتین با اشاره به حمله موشکی دو سال پیش ناوهواپیمابر شارل دوگل فرانسه به مواضع داعش، گفت که این ناو به سواحل سوریه نزدیک شد و برای همکاری ضدتروریستی دو کشور توافق کرده بودیم، اما پس از چند روز ناگهان منطقه را ترک کرد.
خبرگزاری روسیا سگودنیا روز دوشنبه به نقل از سخنان پوتین افزود: با توجه به این مسائل چگونه می توان (با طرف فرانسوی) به توافق رسید.
وی همچنین با اشاره به لغو سفر قطعی شده خود به فرانسه و دیدار با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری این کشور که قرار بود هفته گذشته صورت گیرد، اظهار کرد: گشایس یک مرکز فرهنگی مذهبی روسیه و بازدید از نمایشگاه هنرمندان روس جزو برنامه های تنظیم شده بود که با توجه به وقایع سوریه طرف فرانسوی اجرای آنها را به صلاح ندانست.
پوتین در پایان تاکید کرد: افزون بر مساله سوریه، مسائل دیگری با فرانسه داریم که می توان در سفر به پاریس در باره آنها گفت و گو کرد.
فرانسه که از حدود شش سال پیش از سیاست های ضد سوری آمریکا در حمایت از گروه های مسلح و تروریستی با هدف براندازی حکومت بشار اسد دنباله روی می کند با روسیه متحد سیاسی و نظامی سوریه اختلاف های اساسی دارد.