سرویس بین الملل- دختر روسی که در پی عشق به یک تروریست خانه و کاشانه خود را رها و عازم سوریه شده بود، محاکمه شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز، واروارا کارائولوا، سال گذشته و در پی پیوستن به معشوق تروریست خود عازم سوریه شده بود که در مرز ترکیه و سوریه بازداشت و به کشورش بازگردانده شد.

وی که تنها 20 سال سن دارد و دانشجوی فلسفه دانشگاه دولتی مسکو بود، از طریق فضای مجازی با یکی از تروریست های داعش رابطه برقرار کرده بود.

این دختر روس پس از گذشت چند ماه تصمیم به پیوستن به دوست و معشوق داعشی خود می گیرد و عازم سوریه می شود که در مرز این کشور با ترکیه بازداشت و به کشورش بازگردانده می شود.

براساس اعترافات واروارا، وی از طریق شبکه‏‌های اجتماعی با مردی آشنا شده بود که از نام‌های مختلفی از جمله ولد، آرتور سوکولوف و آدم استفاده می‎کرد. گزارش‎ها حاکی از آن هستند که نام واقعی این مرد، ایرات ساماتوف است. به گفتۀ مقامات روس، این مرد تبعۀ روسیه و از اعضای گروه داعش در سوریه است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که حکم نهایی واروارا تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد و احتمال محکومیت وی به حداکثر 5 سال حبس وجود دارد.

واروارا در دفاع از خود اعلام کرد که بی گناه می باشد و فقط قصد داشته مردی که به وی دل داده بود را ببیند.

وی تاکید کرد که هدفش از سفر به سوریه شرکت در جمع تروریست ها و الحاق به آنان نبوده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سرگئی بادامشین، وکیل مدافع این دختر روس، نوشت که نظام قضایی روسیه قصد دارد واروارا را درس عبرتی برای سایرین قرار دهد.