وزارت دارایی عربستان سعودی اعلام کرد که از ماه جاری، حقوق کارمندان بر پایه تقویم هجری شمسی و روز پنجم هر ماه، پرداخت خواهد شد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از واس، برای نخستین بار در تاریخ عربستان سعودی، وزارت دارایی این کشور اعلام کرد که از ماه جاری، حقوق کارمندان بر پایه تقویم هجری شمسی و روز پنجم هر ماه، پرداخت خواهد شد.

این گام بی‌سابقه باعث شد که شهروندان سعودی، سوال‌هایی درباره تقویم شمسی و ماه‌های آن مطرح کنند. کار‌شناسان ستاره‌شناسی، تقویم شمسی را دقیق‌ترین و بهترین تقویم در جهان توصیف کردند.

در پاسخ به سوال‌های شهروندان سعودی، «خالد الزعاق» عضو اتحادیه عربی علوم فضا و ستاره‌شناسی، در حساب کاربری توییتر خود نوشت: ‌«حقوق‌ها در یک روز ثابت در ماه پرداخت خواهد شد.»

او افزود: ‌ «برج‌های شمسی ایستگاه‌هایی هستند که خورشید در سفر سالانه خود در آ‌ن‌ استراحت می‌کند و شمارشان ۱۲ برج است، شش برج شمالی و شش برج جنوبی، ابتدای ورود خورشید به هر برج هم تاریخی دارد که با یک روز در تاریخ میلادی برابری می‌کند اما به خاطر آغاز متفاوت ماه‌ها، پس رقم روزهای میلادی و شمسی هم با یکدیگر تفاوت دارد».

«فیصل الصویمل» کار‌شناس سعودی علم ستاره‌شناسی هم در حساب توییتر خود نوشت: «تقوم شمسی دقیق‌ترین تقویم جهان است زیرا بر پایه حرکت خورشید استوار است و خطای آن از تقویم میلادی هم کمتر است.»

پیش‌تر عربستان سعودی اعلام کرده بود که از روز ۲ اکتبر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی این کشور، برای نخستین بار از زمان تاسیس در ۸۶ سال پیش، از تقویم میلادی را به جای تقویم هجری قمری استفاده می‌کنند.

پیش از این تمام سازمان‌های دولتی در تعملات خود و پرداخت حقوق‌ها، بر تقویم هجری قمری تکیه داشتند.