سرویس بین الملل- نیروهای ارتش عراق در نخستین روز عملیات گسترده آزاد سازی شهر راهبردی موصل به پیروزی های چشمگیری دست یافتند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های عراق، نیروهای ارتش این کشور در اولین روز عملیات آزاد سازی موصل پیشروی‌های چشمگیری داشته و موفق به آزاد کردن چندین منطقه شدند.

خبرگزاری المصدر گزارش داد: نیروهای ارتش عراق در نخستین روز عملیات آزاد سازی موصل پیشروی‌های چشمگیری داشته و موفق به آزاد کردن چندین منطقه شده‌اند.

طی عملیات چند جانبه در مناطق جنوبی و شرقی موصل شهر استراتژیک بعشیقه و چندین منطقه روستایی نیز آزاد شده اند.

در همین حال نیرو های ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی در جنوب موصل عملیات دیگری را نیز انجام دادند که طی آن شهر تاریخی النمرود و روستاهای اطراف آن مانند الخدر، خانی‌حرامی و کوریات‌العباس را از اشغال تروریست ها آزاد شدند.به نیروهای مسلح این کشور همچنین در مناطق دیگر موصل 43 موضع تروریست های داعش را هدف آتش توپخانه ای خود قرار داد که تروریست ها را وادار به فرار از این مناطق کرد.

جنگنده های ارتش عراق نیز با هدف قرار دادن 43 موضع تروریست‌ها موفق به منهدم کردن این مواضع و همچنین انبار تسلیحات داعش شد.
در همین حال الجزیره نیز در گزارشی نوشته است که نیروهای عراقی و گروه های شرکت کننده در عملیات آزاد سازی موصل تاکنون موفق به آزاد سازی 200 کیلومتر مربع از خاک موصل شده‌اند.