تیراندازی در آلمان، واکنش مسکو علیه بانک انگلیسی، همسر اسد؛ سوریه را ترک نمی کنیم، اذعان اوباما به شکست داعش در عراق، استفاده از شهرواندان عراقی به عنوان سپر انسانی، نشست شورای حقوق سازمان ملل در خصوص حلب و گروگان گیری در حومه بروکسل از مهمترین رویدادهای جهان در دوازده ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز، در یک تیراندازی در شهر دورِن در شمال غرب آلمان دست کم یک شهروند کشته شد. دلیل تیراندازی نامعلوم است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به مسدود شدن حساب های بانکی شبکه تلویزیونی آر تی روسیه در انگلستان، تلویحا دولت این کشور را به دست داشتن در این قضیه متهم کرد.

اسماء اسد همسر رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه روسیه 24 عنوان کرد تا کنون پیشنهادهای متعددی مبنی برخروج از سوریه از برخی از دولت های دوست دریافت کرده ام که تمامی آن ها را رد کردم.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با مشکل قلمداد کردن نبرد موصل تاکید کرد که شکست این گروه تروریستی در این جنگ حتمی است.

ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در نشستی با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که داعش از شهروندان عراقی به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به درخواست رسمی انگلستان نشستی ویژه در خصوص وضعیت انسانی شهر حلب در جمعه آتی برگزار خواهد کرد.

پلیس بروکسل اعلام کرد یک مرد مسلح 15 نفر را در یک سوپرمارکت در منطقۀ فارست در حومهٔ بروکسل به گروگان گرفته است.