سرویس بین الملل- وزارت امور خارجه بلژیک در پی اظهارات مسئولین روسی مبنی بر کشته شدن 6 غیرنظامی در حمله هواپیماهای بلژیکی به شهر حلب سفیر این کشور در بروکسل را فراخواند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه دیدیر وندهاسلت وزیر خارجه بلژیک از احضار سفیر روسیه در این خصوص خبر داد.

روسیه اعلام کرد که اطلاعات راداری ثبت شده ای در اختیار دارد که نشان می دهد در حمله جنگنده های اف 16 بلژیکی به شهر حلب دست کم 6 شهروند غیر نظامی سوری کشته شده اند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد مسکو از واشنگتن در خصوص بمباران مناطق مسکونی حلب در صبح امروز توضیح خواسته است.

زاخارووا در یادداشت فیس بوکی خود با محکومیت حمله جدید ائتلاف آمریکایی که افزون بر 6 کشته، چهار زخمی نیز بر جای گذاشته، نوشته است: از واشنگتن انتظار داریم در مورد بمباران اخیر روستای حسجک در حومه حلب توضیح دهد.

وی افزود: بر پایه اطلاعات ثبت شده در مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه، در حمله هوایی دوشنبه شب یک منطقه مسکونی هدف گرفته شده است که شماری از غیرنظامیان ساکن آن جان باخته اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشته است: در زمان انجام این بمباران، هیچ هواپیمای روسی و سوری بر فراز منطقه نبود و داده های پروازی نشان می دهد که دو فروند اف 16 بلژیکی در حال پرواز بودند.

زاخارووا در پایان تاکید کرده است: اکنون منتظر بیانیه وزارت خارجه آمریکا هستیم تا این حمله را محکوم کند و از سوی دیگر، فکر می کنم یافتن تصاویر قربانیان نیز زیاد دشوار نباشد تا بتوان در شبکه سی ان ان هم نشان داد.