سرویس بین الملل- تاکید اسد بر حفاظت از غیر نظامیان، نشست سه جانبه درباره سوریه، لزوم پایبندی یمنی ها به آتش بس، هشدار روسیه در خصوص فرار داعش به سوریه، قطع کمک های غذایی به مسلمانان میانمار، تیراندازی به نیروهای ناتو در افغانستان، حمایت حریری از میشل عون، سرکوب تظاهرات ضد آمریکایی در فیلیپین، گفتگوی تلفنی پوتین و اسد، حمایت دوما از تعلیق همکاری اتمی با آمریکا، احتمال استقرار نیروهای آمریکایی در نروژ و توافق ترکیه و روسیه در خصوص النصره مهمترین رویدادهای دوازده ساعت گذشته جهان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بر حفاظت از غیرنظامیان و شهروندان شهر حلب در مقابل گروه های تروریستی تاکید کرد.

سران روسیه، آلمان و فرانسه همزمان با آتش بس کوتاه مدت اعلام شده در حلب درباره بحران سوریه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

روسیه و سازمان ملل بر ضرورت پایبندی تمامی جناح های درگیر در جنگ یمن برای دست یابی به توافق جامع تاکید کردند.

والگری گراسیموف، فرمانده ستاد کل ارتش روسیه به ائتلاف تحت رهبری امریکا دربارۀ فرار تروریست‌های داعش از موصل عراق به سوریه هشدار داده‌است.

برنامۀ جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد دولت میانمار از ارسال کمک‌های غذایی به ساکنان ایالت راخاین در شمال‌غرب این کشور جلوگیری کرده‌است.

به گفتۀ مقام‌های افغان، در حملۀ مسلحانه به نیروهای ناتو در کابل، پایتخت افغانستان، دو امریکایی کشته و پنج امریکایی دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، رئیس جریان المستقبل لبنان حمایت خود را از ریاست‌جمهوری میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در مجلس لبنان اعلام کرده‌است.

تظاهرات ضد آمریکایی مقابل سفارت آمریکا در مانیل پایتخت فلیپین با دخالت نیروهای امنیتی این کشور به خشونت کشیده شد.

رؤسای‌جمهور روسیه و سوریه در تماسی تلفنی دربارۀ مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و تلاش‌های سیاسی برای برون‌رفت از بحران در این کشور جنگ‌زده تبادل‌نظر کرده‌اند.

نمایندگان پارلمان روسیه به اتفاق آراء تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور‌، را در تعلیق همکاری اتمی با امریکا تأیید کرده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرده‌است با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دربارۀ خروج تروریست‌های جبهةالنصره از شهر حلب توافق کرده‌است.