نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دور زدن تحریم های آمریکا علیه کوبا و سو استفاده از شرایط تحریمی این کشور متهم شده است.

به گزارش مرورنیوز در تازه ترین افشاگری هایی که طرفداران دو نامزد انتخاباتی آمریکا علیه یکدیگر انجام می دهند مجله نیوزویک افشا کرد که ترامپ در پی سوء استفاده و بهره برداری از تحریم های آمریکا علیه کوبا بوده است.

براساس این گزارش نیوزویک گزارش داد یکی از شرکت های متعلق به دونالد ترامپ در زمان حکومت فیدل کاسترو بر کوبای کمونیستی و در اوج تحریمهای ایالات متحده سعی داشته است تحریم های آمریکا را دور بزند و برخلاف قوانین آمریکا در کوبا تجارت و کسب و کار راه بیندازد.

دور زدن تحریم های آمریکا علیه کشورهای مختلف جرم بزرگی محسوب می شود چرا که براساس این قوانین حتی شرکت های خارجی طرف معامل به آمریکا نیز در صورت مبادرت به دور زدن تحریم های آمریکا متحمل جرایم بسیار سنگین می شوند.

تحریم های آمریکا علیه کوبا یکی از شدیدترین تحریم های طول تاریخ روابط بین الملل محسوب می شود و براساس این تحریم ها هیچ شرکت آمریکایی مجاز نبوده حتی یک پنی در کوبا سرمایه گذاری و حتی هزینه کند 

این افشاگری نیوزویک می تواند به جنجال تازه ای علیه دونالد ترامپ رقیب انتخاباتی هیلاری کلینتون در آستانه برگزاری مناظره بعدی این دو نامزد انتخاباتی تبدیل شود.

هیلاری کلینتونِ دموکرات، رقیب انتخاباتی ترامپ در اولین واکنش به این افشاگری نیوزویک که از مدافعان و طرفداران دموکرات ها محسوب می شود گفته است:   این موضوع ثابت می کند که ترامپ منافع شخصی و تجاری اش را به قوانین، ارزشها و سیاستهای امریکا مقدم می داند.

دونالد ترامپ و تیم تبلیغاتی او هنوز به این افشاگری مجله نیوزویک پاسخی نداده اند.