رئیس جریان المستقبل طی سخنانی رسما از نامزدی میشل عون برای تصدی پست ریاست جمهوری حمایت کرد.

به گزارش مرورنیوز،به نقل از المیادین، سعد الحریری رئیس جریان المستبقل رسما از نامزدی میشل عون رهبر جریان ملی آزاد برای ریاست‌جمهوری لبنان حمایت کرد.

وی افزود: گزینه‌های ریاست‌جمهوری امروز زیاد نیست و جز میشل عون نامزدی باقی نمانده که رئیس همه لبنانی‌ها و حافظ حاکمیت و استقلال آنها باشد.

حریری گفت: آنچه ما در صدد آن هستیم حل سیاسی بحران به معنای واقعی کلمه است. گرچه برخی نسبت به این تصمیم و حمایت من از نامزدی عون تردید دارند، اما من برای این کار با هدف حمایت از لبنانی‌ها آماده هستم.

روزنامه سعودی عکاظ روز گذشته به نقل از منابع لبنانی خود اعلام کرد انتظار می‌رود ژنرال میشل  عون در نشست آتی پارلمان لبنان به عنوان رئیس جمهوری جدید لبنان انتخاب شود.

نشست آتی پارلمان لبنان، 31 اکتبر جاری(دوشنبه 10 آبان) برگزار می‌شود که به گفته منابع مورد نظر روزنامه سعودی، اگر غافلگیرکننده‌های امنیتی رخ ندهد، عون انتخاب خواهد شد.

از سه شنبه پنجم خرداد 93(25 می 2014) بیش از دو سال می‌گذرد که کاخ ریاست جمهوری لبنان منتظر ورود جانشین میشل سلیمان رئیس جمهور سابق است و پارلمان لبنان با وجود پایان یافتن دوره ریاست جمهوری سلیمان به سبب اختلافات سیاسی ناشی از وجود فضای دوقطبی و کارشکنی‌های عربستان، نمی‌تواند جانشین وی را انتخاب کند و خلاء ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد و تا کنون بیش از 40 نشست پارلمان به ریاست نبیه بری برگزار شده که هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

بر اساس قانون اساسی لبنان، در نشست انتخاب رئیس جمهوری، باید حداقل دو‌سوم نمایندگان پارلمان(تعداد نمایندگان پارلمان لبنان، 128 نفر است)، یعنی 86 نفر باید حضور داشته باشند و نامزد ریاست جمهوری هم باید دست‌کم 65 رای کسب کند.