اجلاس بین‌المللی موصل با حضور بیش از ۲۰ کشور جهان امروز در پاریس برگزار شد و سفیر ایران در فرانسه نیز در این اجلاس حضور داشت.

به گزارش مرورنیوز،اجلاس بین المللی موصل با حضور بیش از بیست کشور جهان امروز در پاریس برگزار شد. دکتر علی آهنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور یافت.

«بهرام قاسمی»سخنگوی وزارت خارجه ایران در ارتباط با نشست بین المللی موصل و حضور ایران در آن گفت: در این نشست اکثر سخنرانان بر موضوع حفظ حاکمیت ملی عراق و تمامیت ارضی این کشور و همچنین بر لزوم حمایت از دولت مرکزی عراق در راستای مبارزه با تروریست های تکفیری تاکید کرده‌اند.

بهرام قاسمی با بیان این‌که «به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس آقای «علی آهنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه حضور داشته»، اظهار کرد: نماینده ایران در این اجلاس ضمن اشاره بر اهمیت مبارزه ریشه‌ای با تروریسم و گروه‌های تکفیری تاکید کرده است که انجام هرگونه عملیات در راستای مبارزه با تروریست در عراق باید با اجازه، همراهی، همکاری و خواست دولت مرکزی عراق باشد.

وی در ارزیابی خود از تاثیر این‌گونه نشست‌ها در حل بحران های منطقه‌ای و جهانی افزود: فی‌نفسه برگزاری این نشست‌های بین‌المللی در ارتباط با مسائل مختلف جهانی امر مطلوبی است ولی موضوع مهم این است که کشورهایی که در این نشست‌ها شرکت می‌کنند فراتر از حرف به تعهداتی که می‌دهند، عمل کنند.