بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه روز جمعه در اولین واکنش رسمی دولت این کشور به دو عملیات پی در پی نیروی هوایی این کشور علیه نیروهای حزب اتحاد دمکراتیک سوریه PYD در شمال سوریه، گفت: فعالیت های نظامی ترکیه در سوریه برای از بین بردن تروریسم و تامین امنیت مرزها در این کشور بوده و اهمیتی به مطالبی که گفته می شود،نمی دهد.

به گزارش مرور نیوز، یلدریم در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه ترکیه PYD و YPG را وابسته به پ.ک.ک و یک سازمان تروریستی می شناسد، گفت: در دیدار امروز خود با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا بار دیگر بر این موضوع تاکید کرده و گفته است دادن سلاح به این گروهها کار اشتباهی است. 

او در مورد اقدام ترکیه برای محاصره منبج در سوریه برای خارج کردن عناصر پ.ی.د و ی.پ .گ گفت: آمریکا در خصوص خارج کردن این عناصر از منبج به ترکیه قول داده است و این را اشتون کارتر نیز تایید کرد.

نیروی هوایی ترکیه چهارشنبه شب در عملیاتی که برای اولین بار علیه مواضع پ.ی.د/ی.پ.گ در شمال سوریه انجام داد و سه ساعت به طول انجامید، مدعی شده است قریب به 200 تن از اعضای این گروهها را از بین برده است. جنگنده های ترکیه بامداد امروز نیز برای دومین بار این موقعیت ها را بمباران کردند.

نخست وزیر ترکیه در مورد تحولات عراق نیز گفت: با نیروهای ائتلافی گفت و گو کرده اند. ترکیه با عراق 350 کیلومتر مرز مشترک دارد. عناصر تروریستی لانه کرده در منطقه سالهاست با نفوذ از مرز، امنیت این کشور را خدشه دار می کنند. ترکیه برای تامین امنیت مرزهای خود هر آنچه را لازم باشد، انجام می دهد.