آتش سوزی در مرکزپناهجویان در سوئد، سفر وزیر دفاع آمریکا به ترکیه، اعتراضات ضد انگلیسی در آرژانتین، احضار سفیر بلژیک در روسیه، استفاده داعش از اهالی موصل به عنوان سپر انسانی، حمله ائتلاف آمریکایی به غیرنظامیان کرکوک، اسلحه های اسرائیلی در سودان جنوبی، تمدید توقف حملات روسیه به حلب، اقدام اعتراضی مسلمانان در رم و شکست ماموریت فضایی اروپا در مریخ از مهمترین رویدادهای جهان در دوازده ساعت گذشته می باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز در دومین مورد آتش سوزی در محل اقامت پناهجویان در سوئد طی یک هفته اخیر تمامی ساختمان تخلیه شد و به هیچ یک از پناهجویان و کارمندان حاضر در این پناهگاه آسیبی نرسید.

اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا، در بحبوحۀ عملیات آزادسازی موصل در عراق، برای گفت‎وگو با مقامات کشور ترکیه، متحد ایالات متحده در ائتلاف تحت امر امریکا، به آنکارا سفر کرده‌است.

صدها تن از مردم آرژانتین با راهپیمایی در مقابل سفارت انگلیس در بوینس آیرس رزمایش این کشور در جزایر مورد مناقشه مالویناس (فالکلند) را محکوم کردند.

روسیه، سفیر بلژیک در مسکو را برای ارائه اسناد و شواهدی دال بر مشارکت جنگنده‌های بلژیک در بمباران مرگبار یک روستا در سوریه، احضار کرد.

زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره استفاده داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در مقابل نیروهای عراقی هشدار داد.

گزارش‌ها حاکی است در حمله هوایی ائتلاف به رهبری امریکا در کرکوکِ عراق، دستکم 15 زن کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

یکی از کارگروه‌های سازمان ملل شواهدی به‌دست‎آورده‌است که نشان می‌دهند شرکت‌های تسلیحاتی در فلسطین‌اشغالی و اروپای‌شرقی در حال دامن‌زدن به جنگ داخلی در کشور سودان‌جنوبی هستند.

سرلشکر ژنرال سرگئی رادسکوی از تمدید توقف حملات هوایی در حلب سوریه با هدف ارسال کمک های بشردوستانه و همچنین فراهم آمدن امکان خروج غیر نظامیان از این شهر خبر داد.

مسلمانان ایتالیا در اعتراض به محدودیت‌های ناعادلانه‌ای که برای نمازگزاران مسلمان اعمال می‌شود، در رُم پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

مدیر مأموریت آژانس فضایی اروپا (ای‌اس‎آ) می‎گوید کاوشگر این آژانس که قرار بود روی سطح سیارۀ مریخ فرود بیاید، در مریخ سقوط کرده و متلاشی شده‌ است.