سرویس بین الملل- نخست وزیر ترکیه همچنان ادعاهای تکراری علیه عراق را برای نقض تمامیت ارضی این کشور دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از آناتولی، بنعلی یلدریم با طرح ادعاهایی مبنی بر تاثیر مستقیم تحولات عراق بر ترکیه و غیرممکن بودن بی‌تفاوتی کشور نسبت به این تحولات، مدعی شد: آزادسازی شهر موصل از اشغال گروه تروریستی داعش و تامین ثبات پایدار در منطقه هدف مشترک آنکارا و واشنگتن است. 

وی در ادامه ادعای مقامات آنکارا اضافه کرد: ترکیه به هر تحولی که در موصل و عراق روی می دهد٬ توجه می کند زیرا کشور ما با عراق 350 کیلومتر مرز مشترک دارد. اعضای گروه جدایی طلب و تروریستی پ.ک.ک از خاک عراق و مرزها عبور کرده و برای ما مشکل ایجاد می کنند بنابراین اولویت عراق باید کنترل گروه های تروریستی که در خاک این کشور به سر می برند، باشد.

او با ارزیابی آخرین تحولات عملیات سپر فرات در شمال سوریه اظهار داشت: ترکیه مانند امروز، در آینده نیز برای تامین امنیت مرزی کشور تدابیر لازم در زمینه مبارزه با گروه های تروریستی از جمله داعش، پ.ک.ک و پ.ی.د/ی.پ.گ را اتخاذ خواهد کرد.

نخست وزیر ترکیه در ادامه خاطرنشان کرد: برای ترکیه، «پ.ی.د »و «ی.پ.گ »هم مانند پ.ک.ک گروه تروریستی است. سلاح در اختیار آنان قراردادن و استفاده از آنها برای مقابله با داعش از سوی آمریکا اشتباه است. این موضوع را به مسئولان آمریکا نیز اعلام کردیم".