عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن درباره وضع آتش بس در یمن گفت: آتش بس یکی از بهانه های عربستان سعودی برای ادامه تجاوز به یمن است.

به گزارش مرورنیوز، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العالم از صنعا درباره وضع آتش بس در یمن گفت: آتش بس در یمن یکی از بهانه های عربستان سعودی برای ادامه تجاوز به یمن است و سعودی ها از آتش بس خبر می دهند و هم زمان آن را نقض می کنند.
البخیتی گفت: اجرای هر آتش بسی نیازمند تعهد دو طرفه است و در صورتی که یک طرف خود را به حمله به طرف مقابل متعهد بداند به معنای نقض آتش بس است. از سوی دیگر بیش از یک سال و هشت ماه از تجاوز سعودی ها به یمن و محاصره تحمیلی علیه این کشور می گذرد. اعلام سه روز آتش بس هیچ سودی ندارد به ویژه آنکه آتش بس نیز بارها از سوی سعودی ها نقض می شود.
البخیتی درباره موضع گیری های آمریکا درباره آتش بس در یمن افزود: همان طور که سعودی به اعلام آتش بس و نقض آن در یمن نیاز دارند تا به تجاوز خود به این کشور ادامه دهد، آمریکا نیز چنین وضعی دارد به طوری که این کشور از آتش بس در یمن حمایت می کند ولی هدف واشنگتن این است که نیروهای یمنی را به نقض آتش بس متهم و در نهایت از مسئولیت های اخلاقی خود برای متوقف کردن این تجاوز فرار کند. موضع گیری های مقامات آمریکایی بیانگر حمایت قاطع این کشور از تجاوز عربستان سعودی به یمن است. 
وی درباره وضع مشارکت قبائل یمنی در تحولات میدانی این کشور گفت: از زمان آغاز تجاوز به یمن تنها نیروهای کمیته های مردمی و ارتش یمن با این تجاوز مقابله کرده اند و قبائل یمنی وارد این رویارویی نشده اند. ورود قبایل به نبردها، کمک بیشتری به نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن برای مقابله با متجاوزان خواهد بود.