سرویس بین الملل- ورود وزیر دفاع آمریکا به عراق، تایید حکم 20 ساله برای مرسی، ورود نظامیان انگلیسی به ژاپن، نبرد تن به تن در موصل، افزایش تنش میان مسکو و لندن و آموزش خلبانان سعودی در انگلیس.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار با مقامات ترکیه وارد بغداد پایتخت عراق شد و با حیدر العبادی نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

دادگاه استیناف مصر حکم مجازات 20 سال قید برای محمد مرسی رئیس جمهور سابق این کشور را تایید کرد. همچنین حکم حبس ابد برای محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و تنی چند از سران این گروه نیز لغو شد.

ژاپن و انگلستان برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم اقدام به برگزاری رزمایش مشترک در خاک ژاپن می کنند، 4 فروند هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا به همین منظور وارد پایگاه هوایی میساوا در شمال ژاپن شدند.

مقامات امنیتی عراق با تمجید از قیام خودجوش مردم موصل ضد عناصر داعش خاطر نشان کرد امکان وقوع یک جنگ تن به تن بزرگ در این شهر وجود دارد.

الکساندر یاکوونکو سفیر روسیه در لندن دولت انگلیس را به تاخیر در صدور روادید برای کارکنان سفارت روسیه متهم کرد.

بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت دولت انگلیس نیروی هوایی عربستان و خلبانان این  کشور را برای انجام عملیات های هوایی مرگبار علیه یمن آموزش می دهد.