سخنگوی کاخ کرملین متذکر شد سقوط نظام «بشار اسد» در سوریه می‌توانند خطراتی علیه اروپا از جمله موج جدید آوارگان و حملات تروریستی داشته باشد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از روسیا الیوم، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه، روز شنبه در اظهاراتی، تأکید کرد که نتیجه درگیری‌ها در سوریه تنها دو چیز است: یا ریاست‌جمهوری بشار اسد و یا تسلط تروریست‌ها بر این کشور.

پسکوف با تأکید بر این‌که تجزیه سوریه برای تمامی منطقه فاجعه‌بار خواهد بود، خاطرنشان کرد باید تمامی تدابیر لازم برای جلوگیری از سقوط نظام اسد اتخاذ شود.

این سخنگو بر مخالفت مسکو با کنار‌ه‌گیری بشار اسد از قدرت تأکید و تصریح کرد باقی ماندن وی  به منظور دستیابی به راه‌حلی سیاسی ضروری است.

این دیپلمات روسی همچنین گفت که سقوط نظام سوریه می‌تواند به شکل‌گیری موج جدیدی از پناهندگان و حملات بیشتری از جانب تروریست‌ها در اروپا بینجامد.

دیمیتری پسکوف افزود، برخی طرف‌ها تلاش می‌کنند تا نقشی شیطانی بازی کنند و با استفاده از تروریست‌ها از نظام اسد خلاص شوند و برخی کشورها با بی‌فکری می‌گویند، اسد باید کنار برود؛ در حالی‌که اگر دمشق سقوط کند، تروریست‌ها قدرت را به دست می‌گیرند و هرگونه راهکار سیاسی از بین خواهد رفت.