سرویس بین الملل- نیروهای پیشمرگه کرد با پیشروی های گسترده به هشت کیلومتری شهر موصل رسیدند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از شبکه خبری سی ان ان، فرماندهان نیروهای پیشمرگه اعلام کردند که نیروهای کرد با پیشروی به سمت موصل و عقب راندن تروریست ها به 8 کیلومتری این شهر رسیده اند.

نیروهای پیشمرگه که از دو جناح در شمال شرق موصل وارد این عملیات شده بودند توانستند با رسیدن به یکدیگر منطقه بعشیقه در شمال شرق موصل که وسعتی برابر با یکصد کیلومتر مربع دارد را آزاد کنند.

همچنین در این عملیات بخش اعظمی از بزرگراه منتهی به موصل نیز پاکسازی شده است.

از اردوگاه بعشیقه نیز خبر می رسد علی رغم مخالفت های دولت عراق، ترکیه برای حمایت از نیروهای پیشمرگه کرده برای آن ها سرباز و سلاح ارسال کرده و همچنین با حمایت توپخانه ای به پشتیبانی از آنان پرداخته است.

نیروهای عراقی در محور جنوبی و در 30 کیلومتری موصل توانستند یک نیروگاه برق را که در اشغال عناصر داعش بود به کنترل خود درآورند.

از موصل نیز خبر می رسد، عناصر تروریستی تکفیری داعش 40 نفر را به جرم برپایی جشن به دلیل آزادی روستاهایشان در اطراف موصل اعدام کرده است.

طی چند ماه گذشته، عراق در حال آماده‌سازی برای حمله به گروه تروریستی داعش در موصل، پایتخت خودخواندۀ این گروه در شمال عراق، بوده‌است. این شهر سال 2014 به اشغال داعش درآمد.

نیروهای عراقی در یک سال گذشته موفق شدند به طور چشمگیری تروریست‌های داعش را به عقب رانده و کنترل شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت، رمادی و در نهایت فلوجه را از تکفیری‎ها پس بگیرند.

عملیات آزادسازی فلوجه در استان الانبار از سوم خرداد امسال با مشارکت حدود 22 هزار نیروی ارتش، پلیس، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و عشایر عراق آغاز شده بود. این شهر در حدود 50 کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق، قرار دارد و از اوایل سال 2014 در تصرف داعش بود.

دولت بغداد پس از آن وعده داد که موصل، دومین شهر بزرگ عراق، مقصد بعدی نیروهای ارتش این کشور خواهد بود.