«ممنون حسین» رئیس‌جمهور پاکستان در سفر به قطر، خواستار اعزام تعداد بیشتری از کارگران پاکستانی به این کشور عربی شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از جیو، «ممنون حسین» رئیس‌جمهور پاکستان در سفر خود به قطر، خواستار اعزام تعدادی بیشتری از کارگران پاکستانی به این کشور عربی شد.

رئیس‌جمهور پاکستان در دوحه ملاقاتی با «عیسی سعد النُعیمی» وزیر توسعه و کار قطر داشت در این دیدار گفت که اسلام آباد می‌تواند نیروی کار بیشتری شامل کارگر ساده، کارگران ماهر و افراد متخصص در زمینه های مختلف به قطر اعزام کند.

شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در سفرسال گذشته خود به پاکستان، نسبت به اعزام تعداد بیشتری از نیروی کارگر پاکستانی به قطر ابراز علاقه مندی کرده بود.

با توجه به بازگشت کارگران پاکستانی از عربستان که حقوق یک سال خود را نیز دریافت نکرده‌اند اعزام کارگر به قطر اهمیت زیادی برای پاکستان دارد و حتی بخش مهمی از بودجه این کشور را نیز تأمین می‌کند.

وزیر کار و توسعه قطر در ملاقات با رئیس جمهوری پاکستان، نسبت به اعزام نیروهای حرفه‌ای پاکستان در زمینه های مهندسی، پزشکی و پرستاری به قطر ابراز علاقه کرد.

بخش دیگری از دیدارهای ممنون‌حسین به گسترش همکاری دفاعی بین پاکستان و قطر اختصاص داشت.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستان، وزیر دفاع قطر در ملاقات با رئیس‌جمهور پاکستان نسبت به واردات محصولات سخت افزاری و تجهیزات دفاعی از پاکستان ابراز علاقه مندی کرده است.

ممنون‌حسین در این ملاقات اعلام کرد که کشورش پیشرفت‌های خوبی در حوزه تولید تجهیزات دفاعی-نظامی داشته و می‌تواند نیازهای قطر در این زمینه را تامین کند.

رئیس جمهور پاکستان همچنین گفت:‌ نیروهای دفاعی و نظامی کشورش آماده ارائه آموزش های دفاعی و نظامی به نیروهای قطر هستند.

توافق درباره خرید هواپیماهای آموزشی «سوپر مشاق» از پاکستان بخش دیگری از دستاوردهای سفر ممنون‌حسین به قطر است.

سال گذشته راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان نیز سفری یک روزه به قطر داشت.

در حال حاضر پاکستان از قطر گاز مایع دریافت می‌کند که بیشتر برای مصارف صنعتی است البته همکاری در بقیه زمینه‌ها نیز افزایش یافته است.