رئیس جمهور ونزوئلا خواستار دعوت از آمریکا برای نشست بعدی اوپک شد و گفت: بزرگترین تولید کننده نفت جهان باید در مذاکرات مربوط به تثبیت قیمت های جهانی نفت حضور داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از بلومبرگ، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا خواهان دعوت از آمریکا به نشست بعدی اوپک است و گفته بزرگترین تولید کننده نفت جهان باید در مذاکرات مربوط به تثبیت قیمت های جهانی نفت حضور داشته باشد.

مادورو که کشورش دارنده بزرگترین ذخایر نفتی جهان است در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که وی در حال تلاش برای شکل دادن یک «اتحاد» بین کشورهای عضو و غیر عضو اوپک با حضور آمریکا و «مهمترین شرکت های نفتی جهان است.»

وی گفت، در مذاکرات با سایر کشورها «آنها پیشنهاد کردند که از دولت آمریکا برای حضور در نشست بعدی اوپک دعوت شود و من با آن موافق بودم، زیرا آمریکا یک تولید کننده بزرگ هستند و نمی توان آن را از این نشست دور نگه داشت و گول تحلیلگران، جنگ طلبان یا بخش های ضد روسیه را خورد.»

سخنگوی وزارت انرژی آمریکا در واکنش به این سخنان گفت که آمریکا در هیچ مذاکره غیررسمی ای در مورد توافق نفتی اوپک یا در نشست فنی هفته آینده این سازمان شرکت نخواهد داشت.

اوپک که حدود 40 درصد نفت خام جهان را تولید می کند، روز 28 سپتامبر در الجزایر توافق کرد که تولید خود را به 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز کاهش دهد. بر اساس براوردهای انجام شده، اوپک در ماه سپتامبر 33.75 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است. آمریکا در هفته گذشته روزانه 8.46 میلیون بشکه نفت تولید کرد.

انتظار می رود روسیه روز 29 اکتبر یعنی یک ماه قبل از نشست دوره ای اوپک در وین در «گفت وگوهای فنی» با اعضای اوپک شرکت کند.

مادورو گفته، تولید کنندگان نفت در حال کار بر روی فرمولی جدید برای یک مکانیزم قیمت گذاری در 10 سال آینده هستند. «این یک مکانیزم ثبات است، تا تولید، بازار و قیمت ها قابل پیش بینی شوند.»