یک منبع نزدیک به رئیس جمهور مستعفی یمن به روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفته که عبدربه منصور هادی پیش‌شرط‌هایی برای پذیرش پیشنهاد تمدید آتش‌بس در یمن دارد.

به گزارش مرور نیوز، یک منبع نزدیک به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن گفت که هادی برای پذیرش پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید 72 ساعته آتش‌بس چند پیش شرط دارد.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، گزارش داد که این منبع اعلام کرده «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن باید تضمین بدهد که انصارالله به آتش‌بس متعهد باشد، تضمین‌هایی در این زمینه ارائه شود و آنچه کمک‌های بشر دوستانه نامیده شده به مناطق یمنی به ویژه تعز ارسال شود.

در حالی که عربستان و نیروهای تحت حمایت این کشور طی سه روز آتش بس بارها به غیرنظامیان در یمن حمله کرده‌اند این منبع مدعی شده که معتقد است آتش‌بس به تنها کافی نیست و باید عملا اجرا شده و انقلابی‌ها [انصارالله] به آن متعهد باشند و افزود: اجازه نمی‌دهیم که حوثی‌ها [انصارالله] و طرفداران علی عبدالله صالح از آتش‌بس به عنوان فرصتی برای پیشروی و افزایش حملات خود استفاده کنند و به مرزهای عربستان حمله کنند.

ولد الشیخ پیشتر خواستار تمدید آتش‌بس در یمن شده بود؛ از هفته پیش آتش بسی سه روزه به درخواست طرف‌های غربی در یمن برقرار شده بود که با نقض مکرر آن به وسیله طرف عربستانی شکست خورد.

فرستاده سازمان ملل یکشنبه شب (شب گذشته) برای گفت‌وگو با هیأت انصار الله و کنگره مردمی یمن معروف به هیأت صنعا وارد پایتخت یمن شد این درحالی است که حزب کنگره مردمی یمن که ریاست آن را «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن برعهده دارد گفته بود ولد الشیخ دیگر یک میانجی وابسته به سازمان ملل نیست و بیشتر فرستاده عربستان است تا سازمان ملل.

در همین راستا پایگاه «یمنی پرس»، دیروز گزارش داده بود که عُمان شکایتی به سازمان ملل ارائه و اعلام کرده که ولد الشیخ در پرونده یمن دیگر بی طرف نیست و اهداف خاصی را دنبال می‌کند.

شبکه خبری «المیادین»، نیز گزارش داده بود ولد الشیخ در تصویب نشدن قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر درباره یمن در ژنو دست داشته است.