سرویس بین الملل- نیروهای نظامی چین و تاجیکستان این روزها در مناطق کوهستانی «پامیر » سرگرم برگزاری رزمایش مشترک مقابله با تروریسم هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، در این رزمایش بیش از 10 هزار نیروی نظامی شرکت دارند و همچنین از هوانوردی و وسائل نقلیه زرهی سنگین نیز استفاده می شود.
بنا بر این گزارش، در رزمایش مشترک چین و تاجیکستان در بدخشان کوهستانی، اوایل اکتبر جاری آغاز شد و در مرحله نخست، نظامیان روی نقشه ها کار می کردند. امروز دوشنبه نیز مرحله نهایی شروع شد که امروز نیز به پایان می رسد. هم اکنون حدود یکصد زره پوش سنگین در اشکاشم متمرکز می باشند. در یکی از فرودگاه های پامیر، هواپیماهای نظامی مستقر هستند.
به گفته شناسان، این رزمایش بزرگترین رزمایش در تاریخ همکاری نظامی چین و تاجیکستان به حساب می آید و محل آن نیز به طور تصادفی انتخاب نشده است.
 استان اشکاشم در نزدیکی خط مرزی چین وتاجیکستان واقع است. در آن سوی مرز، بدخشان افغانستان است که طی دو سال اخیر به منطقه متنشج شمال افغانستان تبدیل شده است. بعید به نظر نمی رسد که دوشنبه و پکن روی موضوع دفع مشترک تهدیدات در صورت حمله و عبور گسترده شبه نظامیان از خط مرزی تاجیکستان و افغانستان طرح ریزی کنند.