سرویس بین الملل- نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اظهار داشت که آمریکا از گروه تروریستی جبهة النصرة پشتیبانی می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت جبهة النصره مورد حمایت و پشتیبانی آمریکاست.

وی با استناد به عدم هدف قرار گرفتن مواضع این گروه تروریستی در سوریه توسط ائتلاف آمریکایی ضد تروریسم افزود آمریکا و هم پیمانانش از جبهة النصرة حمایت می کند.

الجعفری تصریح کرد در طول یک سال و نیم گذشته که ائتلاف آمریکایی ضد تروریسم اقدام به حمله به مواضع تروریست ها در سوریه کرده است تا کنون حتی یک مورد مبنی بر هدف قرار گرفتن مواضع النصرة توسط این ائتلاف گزارش نشده است.

وی همچنین افزود نه تنها آمریکا در ادعای خود مبنی بر مبارزه با تروریسم صداقت کافی را نداشته و النصرة را هدف قرار نمی دهد بلکه شواهدی مبنی بر دریافت سلاح توسط النصرة از آمریکا نیز موجود است.

بشار الجعفری با استناد به مصاحبه و اعتراف ابوالعز از سرکردگان جبهة النصره مبنی بر دریاقت موشک های تاو از آمریکا و همچنین درخواست وی مبنی بر ارسال سلاح های قوی تر آمریکا را متهم کرد که از این گروهک تروریستی حمایت می کند.

این سیاستمدار سوری تاکید کرد سیاست آمریکا، حمایت از گروه تروریستی النصره است و واشنگتن از ابتدا نیز طرح 'الف' برای سوریه نداشت و از همان ابتدا طرح 'ب' را در برنامه داشته است.