وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که با تحریم‌های بیشتر روسیه مخالف است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از تاس، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان روز یکشنبه گفت که مخالف تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه در رابطه با بحران‌ها در حلب سوریه است؛ چرا که چنین تحریم‌هایی ممکن است بر روند گفت‌و‌گو‌های سوریه تاثیر گذارد.

وی گفت: «من نگران آن هستم که استفاده مجدد از راه‌حل‌هایی چون تحریم که در رابطه با بحران پیشین به کاربرده شده، از بروز و ادامه فجایع انسانی در سوریه جلوگیری نخواهد کرد،؛ چرا که تحریم‌ها گشودن کریدور انسانی را به تاخیر خواهد انداخت. حتی در شرایطی این تحریم‌ها ممکن است فرصت گفت‌و‌گو‌هایی که ما به آن نیاز مبرم داریم را نیز از ما بگیرد.»

بر اساس گفته او، تحریم‌های اتحادیه اروپایی علیه روسیه برای اعمال فشار سیاسی طراحی شده بود. وی گفت:« آنچه که در مورد یک درگیری به کاربرده شده و موفقیت‌آمیز بوده نمی‌تواند در موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.» وی همچنین گفت که وظایف کنونی ما یافتن کریدور انسانی برای انتقال محصولات غذایی به حلب و تخلیه مجروحان است.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که توقف سه روزه درگیری‌ها که از سوی روسیه و ارتش سوریه اعلام شده،‌ به نظر می‌رسد که کوتاه مدت بوده است، اما ممکن است که آغاز یک آتش‌بس ماندگار باشد.

نشست اتحادیه اروپا که در روزهای ۲۱ و ۲۲ اکتبر برگزار شده در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا آماده بررسی هر‌گونه پاسخ احتمالی به سیاست‌های روسیه در سوریه است. هرچند این بیانیه از به کاربردن لفظ «تحریم» خودداری کرده است. «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان هم پس از این نشست گفت که به نظر او بیانیه باید با زبان سخت‌تری عنوان شده و از مقررات و لوایح محدود کننده‌تر علیه مسکو استفاده شود.