سرویس بین الملل- فرستاده ویژه سازمان ملل ضمن بازدید از محل فاجعه بمباران مجلس ختم در صنعا توسط عربستان، با هیات مذاکره کننده انصارلله و حزب عبدالله صالح دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از آناتولی، اسماعیل ولد الشیخ بعداز ظهر دوشنبه از محل این بمباران که منجر به کشته یا زخمی شدن بیش از 500 نفر شد، بازدید کرد ولی از ارائه هر گونه اظهار نظر به خبرنگاران همراهش خودداری کرد.

وی این بازدید را پس از یک نشست سه ساعته با هیات مذاکره کننده انصارلله و حزب صالح انجام داد. 

در این دیدار ولد الشیخ پیش نویس طرح حل بحران شامل تضمین های امنیتی و سیاسی لازم از جمله تشکیل یک دولت ائتلاف ملی، برخی مسایل دیگر مانند نظرخواهی عمومی برای قانون اساسی و انجام انتخابات در کشور و برخی جزییات دیگر را با این هیات مورد بحث وبررسی قرر داد. 

فرستاده ویژه سازمان ملل همچنین در این دیدار بر ضرورت اجرای آتش بس 72 ساعته دیگری تاکید کرد.

وی روز گذشته در صنعا اعلام کرده بود، دیدگاه هایی برای طرح در این دیدار دارد که می توان در قالب یک برنامه کاری مبنای کار قرار گیرد. 

وی ضمن انتقاد از ناپایداری آتش بس پیشین اعلام کرده بود که برای برقراری یک آتش بس دیگر تلاش می کند. 

آتش بس پیشین از چهارشنبه گذشته به مدت 72 ساعت آغاز شده بود ولی در مدت تعیین شده برای توقف درگیری ها ، اخباری از موارد نقض آن از سوی طرفین منتشر شد.

منابع آگاه از ادامه گفت وگوهای ولد الشیخ با هیات انصار الله در صبح سه شنبه خبر دادند و گفتند که این مذاکرات برای نهایی کردن پیش نویس راه حل بحران جاری در یمن صورت می گیرد و پس از آن این پیش نویس و شرایط انصار الله را به هیات مذاکره کننده ریاض نیز ارایه می دهد. 

یمن از حدود دوسال پیش صحنه درگیری های نظامی و جنگ ویرانگری است که در نتیجه حمله ائتلاف موسوم به عربی به رهبری عربستان به این کشور آغاز شده و تاکنون علاوه بر ویرانی های بسیار هزاران یمنی قربانی آن شده اند.