سرویس بین الملل- وزیر دفاع انگلیس که در نشست امنیتی مبارزه با تروریسم در پاریس شرکت کرده است با اشاره به عملیات در موصل گفت: ترکیه اوضاع را پیچیده تر نکند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، مایکل فالون در گفت و گو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» در پاسخ به این پرسش که اکنون درمورد نبرد موصل، ترکیه در حال به وجود آوردن مشکل برای شما (غرب) و عراق است و اصرار دارد در این عملیات حضور داشته باشد و عراق مخالف است. اگر حضور ترکیه در عراق بعنوان یک تجاوز نظامی از سوی بغداد قلمداد شود، خطر جنگ وجود دارد؟ افزود: امیدواریم چنین نباشد زیرا ما خواهان محترم شمردن تمامیت ارضی عراق هستیم. نمی خواهیم ترکیه وضعیت را پیچیده کند؛ وضعیتی که اکنون خود بسیار پیچیده است.

وزیر دفاع انگلیس با یادآوری حضور اقوام مختلف از جمله ترکمن ها در موصل گفت: اطمینان دارم به زودی محاصره موصل تکمیل خواهد شد و حمله نهایی به شهر موصل آغاز و به آزادی مردم که ترکمن ها نیز در این شهر به سر می برند، منجر می شود.

 خبرنگار سی ان ان در این هنگام از وزیر دفاع انگلیس پرسید: نظر اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بیش از مساله ترکمن ها است؛ نظر او در مورد مساله مرزها پس از جنگ جهانی اول و توقف پ ک ک است. آیا اطمینان دارید که این متحد ناتو و شریک شما بدون دعوت از سوی تمامی شما (اعضای ناتو)، خود را به زور وارد این نبرد نکند؟

وزیر دفاع انگلیس پاسخ داد: ترکیه نگران آنچه می بیند و برخی عوامل افراطی، کردها است. اما ترکیه نباید به جنوب سوریه برود، چراکه رقه شهری عربی است و باید توسط نیروهای عرب آزاد شود و امیدواریم ترکیه این را درک کند.

فالون در عین حال گفت: قرار است این موارد را با شرکای ترک خود در نشست فردا (روز پنج شنبه) وزیران دفاع مطرح کنیم.