نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد، دمشق شیوه دوگانه برخی کشورها درباره اوضاع حلب و چشم بستن بر دیگر مناطق را رد می‌کند.

به گزارش مرور نیوز،به نقل از سانا، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، چهارشنبه شب در جلسه ویژه شورای امنیت برای بررسی وضعیت شهر حلب تأکید کرد که اظهارات برخی از کشورها در شرق حلب صحت ندارد و تحریم‌ها علیه کل سوریه وضع شده است، نه فقط شرق حلب و شهر حلب.

الجعفری ضمن انتقاد از استانداردهای دوگانه غرب در برخورد با مسئله سوریه، تأکید کرد که برخی از سران این کشورها ساده‌ترین قواعد حقوق بین‌الملل را در رفتار کشوری مانند ترکیه نادیده می‌گیرند؛ کشوری که رؤیای بازگرداندن عظمت عثمانی را در سر دارد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: «نبرد آزادسازی موصل و همه خاک عراق از دست تروریسم مانند نبرد سوریه و ارتش سوریه در حلب است و همان‌گونه که دولت عراق حق دارد موصل را آزاد کند، دولت سوریه نیز حق دارد شهر حلب را از اشغال تروریست‌ها آزاد کند.»

جعفری افزود: «چرا از عملیات نظامی در موصل حمایت می‌شود، ولی در عملیات نظامی سوریه مانع‌تراشی می‌شود؟… چرا گذرگاه‌های انسانی برای خروج تروریست‌های داعش از موصل به سوی رقه سوریه ایجاد شده؟… چرا جنگنده‌های ائتلاف آنها را بمباران نمی‌کنند؟ چرا پیشنهاد روسیه و سوریه برای ایجاد همان گذرگاه‌ها برای همان تروریست‌ها به منظور خروج از شرق حلب رد می‌شود؟… شاید تروریست‌های حاضر در سوریه از جنس فرشته هستند و همان تروریست‌ها در جاهای دیگر از جنس شیطان».

الجعفری افزود: «دولت سوریه شیوه دوگانه این کشورها درباره اوضاع در شرق حلب و چشم بستن بر دیگر مناطق را محکوم می‌کند، امروز سراسر سوریه از تروریسم وهابی مورد حمایت کشورهای عربستان، ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی و تجاوزهای هم‌پیمان‌های این کشور تحت عنوان ائتلاف بین‌المللی و تحریم‌های اقتصادی اروپایی و آمریکایی رنج می‌برد.

وی گفت: «دولت سوریه بار دیگر تاکید می‌کند که بحران سوریه راه حل سیاسی مبنی بر گفت‌وگوی سوری – سوری بدون دخالت خارجی یا پیش‌شرط‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی دارد و تاکید می کند که روند سیاسی همزمان با مبارزه نظامی با تروریسم ادامه می‌یابد و تا سرکوب همه گروه‌های تروریستی فعال در سوریه ادامه خواهد داشت»