سرویس بین الملل - رجب طیب اردوغان به دلیل رویکردهای افراطی طی سال های گذشته چه در عرصه بین الملل و چه امور داخلی موجب نگرانی افکار عمومی شده به دلائلی که روشن نیست از سوی سردبیر یک نشریه فرانسوی تمجید شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، « گلس مارتین شوفر» سردبیر نشریه فرانسوی «پاریس ماچ»  در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه ادعا کرد: سیاه نمایی از اردوغان و متهم کردن او به اقتدارگرایی توسط رسانه های غربی و سیاستمداران اروپایی، نشانه این است که رئیس جمهور ترکیه در مسیر درست قرار دارد.
این روزنامه نگار با سابقه فرانسوی در ادامه تمجید خود از رئیس جمهور ترکیه افزود: فرانسوی‌ها نه پ.ک.ک را به خوبی می‌شناسند و نه حقیقت ارامنه را می‌دانند و با وجود این ترکیه را به نا حق مورد انتقاد قرار می‌دهند. در واقع مشکل ترکیه نیز این است که با تصورات غلط مبارزه می‌کند و فرانسه هم به دلیل اینکه از حقیقت آگاه نیست ایراد می گیرد'.

شوفربا انتقاد از اینکه اروپا در پی کودتای نافرجام برای حمایت از حکومت ترکیه اقدامی انجام نداده و بیانیه‌ای صادر نکرده است، مدعی شد: ارتش ترکیه که یکی از بهترین ارتش‌های جهان است، هر بار که اقدام به کودتا کرد، موفق شد اما این بار بسیار مبتدیانه عمل کرد. چگونه این ارتش قوی شکست خورد؟ این وضعیت در ذهن مردم سوال ایجاد می کند'.

گلس مارتین شوفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شرکت این تعداد ژنرال و افسر در یک بازی و بر هم زدن زندگیشان قابل درک است یا نه؟ اظهار داشت: مطمئن هستیم که این کودتای نافرجام از سوی فرقه خشن و تروریستی فتو انجام شده است وما از بمباران مجلس ملی ترکیه شوکه شدیم.