رئیس جمهور فیلیپین با تهدید به اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور گفت که او سگ وابسته به آمریکایی های دیوانه نیست.

به گزارش مرورنیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه و رویترز،‌ دانیل راسل معاون وزیر خارجه آمریکا در امور شرق اسیا و اقیانوس آرام قبل از این گفته بود سخنان تند رئیس جمهور فیلیپین و جنگ خشونت بارش علیه خلافکاران و قاچاقچیان مواد مخدر باعث نگرانی های روبه افزایش در چهان می شود و بخش بازرگانی و اقتصادی را اذیت می کند.

رئیس جمهور فیلیپین در حالی که روزنامه ای در دست داشت که سخنان معاون وزیر خارجه امریکا را چاپ کرده بود گفت: آمریکایی ها دیوانه هستند. آنها به اینجا می آیند و فکر می کنند آدم های مهمی هستند. راسل (معاون وزیر خارجه امریکا) می گوید که سخنان من باعث نگرانی فعالان اقتصادی می شود.پس بار خود را ببندید و اینجا را ترک کنید. حالمان خوب خواهد شد حتما.

وی افزود: من سگ وابسته به آمریکا نیستم.

او خطاب به امریکایی ها گفت: شما حرام زاده هستید. شما فرزندان زنان روسپی هستید. با من مثل سگ ها رفتار نکنید. طوری رفتار نکنید که انگار من سگی بسته به طناب هستم و به طرف من آن طرف تر نان پرتاب می شود به طوری که نمی توانم به آن برسم.

 رئیس جمهور فیلیپین به آمریکایی ها گفت: معاهده همکاری دفاعی را فراموش کنید. اگر من برای دوره طولانی رئیس جمهور بمانم نمی خواهم هیچ نظامی خارجی را در فیلیپین ببینم.

دوره ریاست جمهوری در فیلیپین تنها یک دوره 6 ساله غیرقابل تکرار است.