رئیس منطقه کردستان عراق و رئیس ائتلاف ملی این کشور امروز(پنجشنبه) با برگزاری کنفرانس خبری مشترک در خصوص آخرین تحولات عملیات موصل سخن گفتند.

به گزارش مرورنیوز  به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مسعود بارزانی‌، رئیس منطقه کردستان عراق در کنفرانس خبری خود با عمار الحکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق عنوان داشت: نیروهای پیشمرگ هرگز وارد موصل نخواهند شد.

وی در ادامه افزود: ما اطلاعاتی در خصوص بمباران برخی مناطق در موصل توسط ترکیه نداریم. ما بر سر تشکیل کمیته ای میان منطقه کردستان عراق و بغداد برای حل و فصل تمام مسائل توافق کردیم.

بارزانی تاکید کرد: ارتش عراق و نیروهای مبارزه با تروریسم مسؤول ورود به شهر موصل هستند.در شرایط کنونی تعیین زمانی برای ورود به شهر موصل غیر ممکن است.

وی در ادامه افزود: حضور رئیس ائتلاف ملی عراق دلیلی مبنی بر همگرایی آشکار برای حل مسائل فی ما بین اربیل و بغداد است.حمله داعش به شهر کرکوک طی روزهای گذشته تلاشی برای سر پوش گذاشتن بر شکستش در معرکه موصل بود.

عمار حکیم نیز در این کنفرانس خبری عنوان داشت: عراق در خصوص مشارکت افراد در عملیات بازپس گیری عراق از هیچ کشوری دستور نمی گیرد.ما از کشورهایی که از ائتلاف بین المللی علیه داعش حمایت می کنند می خواهیم که با دولت عراق هماهنگ باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: بغداد با حضور هر گونه نیروی خارجی مسلح در خاک عراق به ویژه نیروهای ترکیه در پادگان بعشیقه واقع در نزدیکی موصل مخالف است.