سرویس بین الملل- کشورهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) در یک اقدام تحریک آمیز تلاش کردند تا سوخت ناو نیروی دریایی روسیه در یکی از بنادر اسپانیا انجام نگیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در تحلیلی نوشت: روسیه درخواست خود را برای ورود گروه ناوجنگی ها با ناو هواپیمابر در راس متعلق به ناوگان شمالی به بندر سئوتا برای سوختگیری و تکمیل آذوقه پس گرفت.
بنا بر این گزارش، سفارت روسیه با اعلام این مطلب افزود: کشتی‌های روسیه به دلیل تغییر مسیر، دیگر وارد این بندر اسپانیایی نخواهند شد.
 به گفته پدرو مورنز کفیل وزارت دفاع اسپانیا، دولت از طریق وزارت امور خارجه از روسیه در باره قصد و مسیر این کشتی‌ها اطلاع و توضیحات خواسته و بعد از این مطابق این داده‌ها تصمیم مربوطه گرفته خواهد شد.
 این واکنش اسپانیا پس از انتقاد ناتو حاصل شد. ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو اعلام کرد که کشتی‌های روسیه ممکن است در عملیات جنگی در سوریه شرکت کرده و در عملیات هوایی به حلب کمک کنند.
جرالد هوارد وزیر دفاع پیشین انگلیس مجوز ورود کشتی‌های روس برای سوختگیری را اصلا غیر قابل قبول برای کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا دانست.
اسپوتنیک در بخش دیگری نوشت: سفر ناوهواپیمابر و ناوجنگی های روس متعلق به ناوگان شمالی این کشور به نواحی شمال شرقی آتلانتیک و مدیترانه 15 اکتبر شروع شده است. در ترکیب این گروه رزمناو سنگین هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف، رزمناو اتمی موشکی پتر کبیر و دو کشتی بزرگ ضد زیردریایی سورومورسک و دریادار کولاکوف و کشتی‌های سرویس قرار دارند.
«گئورگی فیودوروف» رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و سیاسی مسکو در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد که شهر سئوتا زیر نظر ناتو نیست و این ممنوعیت نیز بخشی از رفتار ناتو به حساب می آید.
 او گفت: ناتو مانند یک گروه سازمان یافته جنایت کار عمل می‌کند که نواحی بزرگی کنترل کرده و از قدرت نظامی-سیاسی و نفوذ برخوردار است. از این رو نباید خیال خامی داشت که یک شهر مستقل می‌تواند به این سازمان حامی بی توجهی کند. از همان ابتدا روشن بود که همه تلاش‌های بکار بسته خواهد شد تا زندگی کشتی‌های ما هر چه دشوارتر شود. ولی بزودی با خبر می‌شویم که آن‌ها در کجا سوخت خواهند گرفت.