معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تاکید کرد که اگر حمایت مقاومت از لبنان در برابر گروه‌های تروریستی نبود، انتخاب رئیس جمهور برای مردم لبنان فراهم نمی‌شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روزنامه الدیار لبنان، شیخ نبیل قاووق، معاون معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت این حزب در حسینیه‌ای در شهرک برج شمالی تاکید کرد: تحولات سیاسی و دستاوردهای میدانی شکست تحریم‌ها و دسته‌بندی‌های عربستان علیه حزب‌الله را نشان می‌دهد به ویژه که عربستان قصد تضعیف حزب‌الله را داشت اما قدرت‌ سیاسی، مردمی و نظامی حزب‌الله در لبنان و منطقه افزایش یافت و اکنون حزب‌الله پس از این تحریم‌ها و دسته‌بندی‌ها از نظر سیاسی قوی‌تر شده و نقش این حزب در لبنان و منطقه نیز پررنگ‌تر شده است.

شیخ قاووق گفت: عربستان با اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله در لبنان و تروریستی خواندن این حزب، خشم، ناامیدی، ناکامی و شکست خود در برابر مقاومت را نشان داد زیرا تحریم‌ها و دسته‌بندی‌های این کشور علیه مقاومت حتی ذره‌ای تغییر در موضعگیری حزب‌الله نسبت به سوریه ایجاد نکرده و بر تصمیم‌گیری و اراده این حزب نیز تاثیری نداشت. در واقع فشارها هرچه قدر هم که زیاد باشند، ما مسئولیت ملی خود در حمایت از کشور و مردم را رها نخواهیم کرد و به عملیات خود علیه تروریسم تکفیری ادامه خواهیم داد. تروریسمی که در سوریه سرنوشتی بجز شکست ندارد.

معاون رئیس شورای عالی اجرایی حزب‌الله افزود: مرحله آتی که لبنان وارد آن خواهد شد بیش از قبل دوام و استواری ائتلاف استراتژیک حزب‌الله و "جنبش امید" را به نمایش خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: اگر سه گانه اتحاد ارتش، مردم و مقاومت و فداکاری‌های ارتش لبنان و حمایت مقاومت از لبنان در برابر گروه‌های تروریستی داعش و النصره نبود، فرصت انتخاب رئیس جمهور برای مردم لبنان فراهم نمی‌شد.