سرویس بین الملل- نیروهای ارتش عراق در ادامه موفقت های نظامی خود در آزاد سازی شهر راهبردی موصل، مناطق دیگری را از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از السومریه نیوز، ستاد اطلاع رسانی جنگ در عراق از آزادسازی چهار روستا در محور جنوب غربی استان نینوا و ادامه پیشروی برای فراهم شدن امکان هماهنگی با محور غربی خبر داد.

ستاد اطلاع رسانی جنگ در عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: یگان هایی از لشکر نهم و عملیات آزادسازی استان نینوا ( مرکز استان نینوا شهر موصل است) امروز روستاهای حمیدیه، الشروق، المخلط و الجایف در محور جنوب غربی را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز آنها به اهتزاز درآوردند.

در این بیانیه آمده است: یگان هایی از این لشکر به منظور تأمین همکاری و هماهنگی با محور غربی با یگان هایی از پلیس فدرال همچنان به پیشروی خود ادامه می دهند.

نیروهای امنیتی عراق اعم از ارتش، نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه در حال نبرد برای آزادسازی استان نینوا از اشغال داعش هستند. این نیروها با برخورداری از پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف بین المللی و عراق پیشروی چشمگیری در این عملیات به دست آورده اند.