مقامات کویتی با ابراز نگرانی از تحولات منطقه و ادامه موج نا امنی در عراق، درباره وقوع حوادث خرابکارانه و تروریستی در کشورشان هشدار دادند.

به گزارش مرور نیوز، خالد الدویسان سفیر کویت در لندن روز شنبه در اظهاراتی با اشاره به شرایط پر افت و خیز و پر چالش منطقه ای گفت که با توجه به این تحولات کویت به دور از بازتاب این رویدادها نیست و باید آمادگی خود را برای مبارزه با داعش حفظ کند.
به نوشته نشریه الانبا، الدویسان تاکید کرده است که با توجه به این تحولات کویت باید آماده مقابله با حوادث احتمالی باشد.
پیش از این مقامات دولت کویت اعلام کرده بودند، نیروهای نظامی این کشور مرز مشترک با عراق را به دقت رصد می کنند و برای مقابله با هرگونه اقدامات و یا نفوذ احتمالی گروه داعش آماده هستند.
نیروهای گارد ملی کویت نیز تمرینات گسترده ای را در منطقه نظامی ادیرع برگزار کردند تا سطح آمادگی خود را حفظ کنند. 
به گفته خالد جارالله معاون وزیر امور خارجه کویت، این کشور تحولات و عملیات آزاد سازی موصل را رصد می کند و برای هرگوه رخدادی آماده است.
وی در اظهاراتی با اشاره به ادامه عملیات آزاد سازی موصل و حملاتی که داعش در برخی نقاط عراق در واکنش به آزادسازی موصل انجام داده است، گفت: با توجه به فاصله جغرافیایی نزدیک کویت به بصره و امکان وقوع احتمالی عملیات خرابکارانه داعش در مناطق جنوبی عراق، کویت خود را برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی آماده کرده است.
وی که در جمع خبرنگاران این مطالب را عنوان کرد، در پاسخ به سوالی درباره رفت و آمد عناصر داعش به نزدیک مرز کویت با عراق گفت: کویت باید خود را برای هر احتمالی آماده کند و ما به طور دقیق تحولات عراق را رصد می کنیم.
جارالله همچنین بر حمایت کامل کویت از عملیات آزادسازی شهر موصل تاکید کرد و گفت: کویت پیشروی های موفقیت آمیز نیروهای ارتش عراق در مقابله با داعش در شهر موصل و پیروزی هایی که طی روزهای اخیر به دست آمده را تبریک می گوید و امیدوار است هر چه زودتر پرچم عراق در موصل برافراشته شود و نیروهای تروریستی داعش از این شهر بیرون رانده شوند.
معاون وزیر امور خارجه کویت همچنین با اشاره به روند خرید سلاح از سوی کشورش گفت: کویت طی سه دهه اخیر همواره به سیاست آماده سازی نیروهای مسلح خود ادامه داده و به خرید سلاح ادامه می دهد. 
وی تاکید کرد: کویت تعامل نزدیکی در این زمینه با هم پیمانان راهبردی خود دارد و با ایالات متحده آمریکا در این زمینه تبادل نظر می کند.
کویت در حال حاضر ساختار اصلی حفظ امنیت خود را به ایالات متحده آمریکا واگذار کرده است اما همزمان توانمندی نظامی و قابلیت نیروهای مسلح بومی خود را نیز افزایش می دهد. کویت به تازگی برای یک قرارداد خرید سلاح به ارزش 11 میلیارد دلار با آمریکا مذاکره می کند.