دونالد ترامپ' نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با هدف ناکارامد جلوه دادن 'هیلاری کلینتون' رقیب دمکراتش، با بهره گیری از اعلام پلیس فدرال آمریکا مبنی بر تحقیق درباره 'ای میل های' دیگر نامزد دمکرات ها، از وی به عنوان 'مجرم' یاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، با وجود آنکه درباره گستره و تمرکز بررسی های جدید پلیس فدرال آمریکا درباره ای میل های کلینتون اطلاعات چندانی در دست نیست اما، ترامپ در گردهمایی های انتخاباتی اش در فونیکس و گلدن کلرادو به سرعت دست به کار شد و از رقیب دمکرات خود به عنوان 'مجرم' یاد کرد و گفت، او نماد نوعی فساد دولتی است که تهدیدی بزرگ برای دمکراسی ما به شمار می رود. 
ترامپ در ادامه سخنانش، با اشاره به گزارش هایی مبنی بر اینکه مقامات وزارت دادگستری، ماوای منصوب شدگان از سوی باراک اوباما، نمی خواستند مدیر پلیس فدرال آمریکا نظر جدید خود را پس از قطعی شدن نتایج تحقیقات درباره 'ای میل ها'ی کلینتون و استفاده وی از سرورهای شخصی برای انجام کارهای دولتی اعلام کند، وزارت دادگستری را به تلاش برای کمک به کلینتون متهم کرد. 
وی افزود، وقتی سیستم، متقلب باشد، مردم امید خود را از دست می دهند و دست از تلاش برمی دارند. فساد کلینتون مخرب روح کشور ماست و باید جلوی آن گرفته شود.
ترامپ در گلدن گفت که 70 درصد در انتخابات به من رای می دهند و من به کاخ سفید خواهم رفت.ما می خواهیم که آمریکا را دوباره بسازیم.
کلینتون نیز بارها به ترامپ حمله کرده و گفته است که وی برای تصدی ریاست جمهوری صلاحیت ندارد.
به گزارش رویترز، با توجه به سخنان جنجال برانگیز ترامپ درباره ممنوعیت ورود مسلمانان، احداث دیوار در مرز مکزیک و نیز شرایط پیش آمده پس از افشای ویدیویی که وی در آن به زنان توهین کرد، لازم است تا ترامپ برای تغییر موضوع از شکست ها و بدبیاری های خودش تلاش و بر روی کلینتون تمرکز کند تا از این رهگذر، دلیلی برای حمایت در اختیار جمهوریخواهانی بگذارد که از حمایت از او اکراه دارند و شاید رای دهندگان مردد را نیز به حرکت درآورد.