سرویس بین الملل- برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان، هشدار حملات تروریستی در جنوب شرق آسیا، هشدار مسکو درباره حمله آمریکا به عراق و سوریه، انفجار بمب در شمال مصر، حملات یمنی ها به مواضع متجاوزان سعودی، انصارالله مسئول انهدام کشتی جنگی امارتی، تمدید دخالت نظامی ترکیه در سوریه و عراق، آزادی دو منطقه راهبردی در عراق، پایبندی ایران به توافقات هسته ای و تظاهرات گسترده در حومه دمشق از مهمترین رویدادهای جهان در 12 ساعت گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز، رزمایش مشترک دریایی ایران و پاکستان با محوریت امداد و نجات دریایی و با حضور چهار ناوگروه از دو کشور انجام شد.

وزیر دفاع سنگاپور با هشدار در رابطه با افزایش تهدیدهای گروه های تروریستی افراطی در جنوب شرق آسیا افزود اکنون این گروه ها بسیار سازمان یافته تر و متمرکزتر از پیش شده اند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد هرگونه تجاوز مستقیم آمریکا علیه سوریه و عراق منجر به تغییرات ساختاری هولناک در این دو کشور و به صورت عمده در خاورمیانه خواهد شد.

در انفجار یک بمب کنار جاده ای در شبه جزیره سینا واقع در شمال مصر 9 نیروی پلیس این کشور زخمی شدند. به گفته پلیس مصر این بمب توسط داعش و بر سر راه یک نفربر زرهی پلیس کار گذاشته شده بود.

تک تیراندازان یمنی 4 مزدور سعودی را در منطقه جیزان در جنوب عربستان هدف قرار داده و به هلاکت رساندند.

انصارالله یمن مسئولیت حمله به کشتی جنگی سویفت امارات که روز گذشته و در آب های دریای سرخ صورت پذیرفت را به عهده گرفت.

پارلمان ترکیه به اتفاق آراء با تمدید یک ساله مجوز حضور استفاده از نیروهای نظامی و مداخلت ارتش این کشور در سوریه و عراق موافقت کرد.

نیروهای امنیتی عراق از آزاد سازی 2 منطقه راهبردی در شمال رمادی واقع در استان الانبار از اشغال گروه تروریستی داعش خبر دادند.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد که ایران تاکنون کاملا به توافق هسته ای خود با گروه 5+1 متعهد بوده است.

مردم شهرک قدسیا در حومه دمشق با برگزاری تظاهراتی گسترده نسبت به حضور گروه های مسلح در این منطقه اعتراض کردند و خواستار خروج آنان شدند.