سرویس بین الملل- هزاران تن از مردم مغرب در اعتراض به خشونت ماموران شهرداری علیه یک ماهی فروش، بار دیگر در شهرهای مختلف دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مروز نیوز به نقل از العالم، تظاهرات کنندگان دیروز دوشنبه برای چهارمین بار به خیابان ها آمدند و در اعتراض به مرگ دلخراش یک ماهی فروش در میان چرخ های دستگاه مکانیکی ماشین جمع آوری زباله تظاهرات کردند.

«محسن فکری» ماهی فروش هفته گذشته در شهر الحسیمه در شمال مغرب مقداری ماهی از بندر برای فروختن خریداری می کند که ماموران شهرداری ماهی های وی را ضبط کرده و در ماشین جمع آوری زباله می ریزند. فکری برای بازپس گرفتن ماهی ها دستان خود را به داخل دستگاه مکانیکی ماشین جمع آوری زباله می برد، ولی به داخل دستگاه کشیده شده و در میان چرخ هایش تکه پاره می شود.
تظاهرات در مناطق و شهرهای مختلف مغرب از جمله رباط، پایتخت این کشور، وجده (شرق) و سطات (مرکز) برگزار شد.

حسین المرابط یکی از برگزار کنندگان این تظاهرات مردمی اعلام کرد: تظاهرات تا زمان محاکمه همه عاملان قتل ماهی فروش و اخراج مسوولان فاسد از نهادهای دولتی ادامه پیدا خواهد کرد.

المرابط گفت: ما می خواهیم که مسئولان مربوطه عدم تکرار چنین اتفاقات فجیع را تضمین کنند.

محمد ششم پادشاه مغرب برای آرام کردن خشم مردم دستور داده است که تعدادی از مسوولان با خانوادۀ ماهی فروش دیدار کنند.

دولت مغرب نیز وعده داده است که درباره قضیه قتل ماهی فروش تحقیقات را آغاز خواهد کرد.

فعالان حقوقی مغرب می گویند که مأموران شهرداری محسن فکری را به داخل دستگاه مکانیکی ماشین جمع آوری زباله انداخته اند ولی شهرداری این ادعا را نمی پذیرد.