سرویس بین الملل- نیروهای مسلح ارتش و مردمی عراق برای تار و مار کردن عناصر تروریستی داعش که از سوی عربستان حمایت می شوند، به جنگ چریکی روی آورده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های عراق، نیروهای مشترک این کشور توانستند جبهه دفاعی گروه تروریستی داعش را در موصل بشکنند و وارد جنگ چریکی شوند.

نیروهای بسیج مردمی عراق روستای «ام عظام» در غرب موصل را پس از درگیری های شدید با نیروهای گروه تکفیری صهیونیستی داعش که از بامداد دیروز سه شنبه آغاز شد، آزاد کردند. 

ارتش عراق در موصل وارد جنگ چریکی شده است. پس از این که نیروهای مشترک عراقی توانستند جبهه دفاعی گروهک داعش را در موصل بشکنند و کنترل شماری از مناطق و ساختمان ها را به دست بگیرند، ارتش این کشور وارد جنگ چریکی شده است. فرماندهی عملیات مشترک عراق در این مورد اعلام کرد نیروهایش از ناحیه شرق وارد موصل شده اند و کنترل ساختمان تلویزیون را به دست گرفته اند.

«احمد الاسدی» سخنگوی بسیج مردمی عراق با اشاره به ادامه تلاش های این نیروها برای پاکسازی شهر موصل تاکید کرد احتمال ورود نیروهای بسیج مردمی عراق به سوریه برای مبارزه با تروریست های داعش وجود دارد.

عبدالجبار یاور دبیرکل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق گفت عقب نشینی سریع داعش در موصل قابل پیش بینی نبود. وی گفت: ارتش عراق عملیات نظامی خود را از پنج محور به سوی موصل آغاز کرده است و بر اساس گزارش فرماندهان اتاق عملیات مشترک، نیروهای عراقی توانستند در محور شرقی گوگجلی را آزاد کردند و به سوی منطقه الکرامه رفته اند.