منابع عراقی از عملیات نیروهای عراقی در منطقه الانتصار در ساحل چپ موصل و درخواست از ساکنان برای ماندن در خانه هایشان خبر دادند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از النهرین، منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای عراقی دست به عملیات در منطقه الانتصار در ساحل چپ موصل زده اند.

یک منبع امنیتی عراقی گزارش داد: نیروهای امنیتی از ساکنان منطقه الانتصار در موصل خواسته اند که منازل خود را ترک نکنند.

آزاد سازی چندین روستای جدید

منابع وابسته به حشدالشعبی عراق بیان کردند: نیروهای مردمی عراق موفق به آزاد سازی روستاهای المصاید، تل شهاب و عین الجحش غربی در غرب موصل شده اند. نیروهای حشدالشعبی جاده ارتباطی شرکت عین الجحش-تلعفر را به کنترل خود درآورده اند و به پیشروی به سوی روستای عطاسه در نزدیک خط اللاین ادامه می دهند.

این منابع از شروع پاکسازی مناطق آزاد شده خبر دادند.

عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا ما داریم می آییم اعلام کرد: نیروهای امنیتی روستاهای سید حمد و الدیبانیه در جنوب موصل را از لوث داعش آزاد کرد و تلفات سنگینی به دشمن وارد کرد.

نیروهای لشگر نهم ارتش عراق به گفته یارالله، روستای الجرف در محور جنوب غربی موصل آزاد کردند و پرچم عراق را بر بالای آن به اهتزاز درآوردند.

حشد الشعبی به دنبال قطع خطوط امداد رسانی داعش در غرب موصل

هادی العامری فرمانده سازمان بدر عراق اعلام کرد: امروز به خواست خداوند مرحله اول عملیات حشدالشعبی که قطع جاده های امداد رسانی دشمن میان تلعفر و ناحیه المحلبیه تا موصل است به پایان می رسد.

وی افزود: نیروهای حشدالشعبی در نهایت به دنبال قطع جاده اصلی میان موصل-تلعفر هستند اما جاده المحلبیه از اولویت برخوردار است زیرا داعشی ها از دو سال قبل پس از تسلط بر موصل از آن استفاده می کنند.

العامری تاکید کرد: این منطقه ای است که داعش از آن وارد موصل شد و قطع این جاده یعنی قطع خطوط امداد رسانی دشمن به طور کامل و محاصره آنها.

تلعفر در ۵۵ کیلومتری غرب موصل در مسیر جاده که به سوی مناطق تحت اشغال داعش در سوریه منتهی می شود، قرار دارد.