'یان کوبیچ' در دیدار با وزیر خارجه عراق در بغداد قول داد که مسئله پرونده تجاوز نظامی ترکیه به اراضی شمال عراق را در جلسه آتی شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک بزودی، به بحث بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل مرورنیوز، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای روز پنجشنبه اعلام کرد که 'یان کوبیچ' در دیدار با وزیر خارجه عراق در بغداد قول داد که مسئله پرونده تجاوز نظامی ترکیه به اراضی شمال عراق را در جلسه آتی شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک بزودی، به بحث بگذارد.

از زمان استقرار نیروهای نظامی ترکیه در پادگان بعشیقه در عمق 100 کیلومتری اراضی شمال عراق در اواخر 2015، بغداد همچنان خواستار خروج نظامیان ترکیه از شمال اراضی این کشور شده است اما آنکارا بدون توجه به این درخواست های مکرر بغداد، بر ماندن در اراضی عراق و شرکت در جنگ موصل اصرار دارد.

یان کوبیچ همچنین گفت که پیروزی های بزرگی که قوای مسلح عراق، الحشد الشعبی، عشایر و پیشمرگان کرد علیه باندهای تروریستی داعش در جنگ موصل تحقق بخشیده اند را نیز در این جلسه مطرح می کند. وی بر ضرورت کمک بیشتر به آوارگان عراقی ناشی از جنگ موصل اشاره کرد و گفت که در این جلسه درخواست پشتیبانی و کمک بیشتر به آوارگان، بازسازی مناطق جنگی و بازگرداندن آرامش به این مناطق را به بحث و مناقشه می گذارد.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق تاکید کرد که عراقی ها به نمایندگی از کل جهان و برای دفاع از خود با تروریسم می جنگند. به نوشته بیانیه 'ابراهیم الجعفری' نیز گفت که عراق همچنان نیازمند کمک کشورهای دوست و نهادهای مدافع حقوق بشر در زمینه کمک به آوارگان است.

وی گفت که جهان دارد صدای عراق را می شنود و تلاش های دیپلماتیک عراق نیز توانسته است این کشور را از انزوای جهانی خارج کند.