نخست وزیر ترکیه درباره بازداشت‌های اخیر علیه برخی از اعضای حزب دموکراتیک خلق از جمله صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر این حزب گفت: ترکیه به عنوان یک کشور قانونمدار نمی‌تواند فراتر از قانون با کسی رفتار کند.

به گزارش مرور نیوز، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در کنفرانسی گفت: پس از لغو مصونیت قضائی نمایندگان پارلمان، دادگاه ترکیه 154 نماینده را احضار کرده بود. تمام نمایندگان احضار شده به غیر از اعضای حزب دموکراتیک خلق به دادگاه مراجعه کردند. از میان نمایندگان پارلمان احضار شده عضو حزب دموکراتیک خلق تنها یک نفر به دادگاه رفته بود.

ییلدیریم خطاب به اعضای بازداشت شده حزب دموکراتیک خلق گفت: سیاست نمی‌تواند سپری در برابر اقدامات شما باشد. شما می‌خواهید از سیاست به عنوان یک ضمانت استفاده کنید. اما در اشتباه بزرگی به سر می‌برید. شما که از رجوع به دادگاه خودداری می‌کردید، اکنون نباید در برابر نتایج کارتان اعتراض کنید.

وی درباره اظهارات کمال قلیچداراوغلو مبنی بر اینکه کسانی که از طریق انتخابات بر سر کار می‌آیند باید باز هم از طریق انتخابات کنار گذاشته شوند، گفت: هیچکس به این مساله اعتراضی ندارد اما باید نسبت به کسانی که دستشان با دست‌ تروریست‌ها در یک کاسه است، مداخله کرد. اقدامات اخیر نیروهای دولتی ترکیه، یک روند حقوقی علیه نمایندگان پارلمان است.

ییلدیریم با اشاره به کند شدن سرعت اینترنت پس از بازداشتهای اخیر علیه اعضای حزب دموکراتیک خلق کرد ترکیه گفت: برای تدابیر امنیتی به طور موقت این اقدام انجام گرفت. پس از برطرف شدن این تهدیدات، سرعت اینترنت همانند گذشته خواهد شد.