سرویس بین الملل - سران وهابی سعودی که در دیپلماسی بحران آفرینی برون مرزی خود در سوریه و عراق و همچنین ایران هراسی ناکام مانده اند امروز یکشنبه دست به اقدامات بچه گانه و تحریک آمیز در آب های خلیج فارس زده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، نیروی دریایی آل سعود امروز یکشنبه رزمایش خود را با عنوان «سپر خلیج (فارس) 1» در خلیج فارس، تنگۀ هرمز و دریای عمان برگزار کرد.
سعودی ها از طریق بلندگوی تبلیغاتی خود مدعی شدند که این رزمایش با هدف دفاع از مرزهای کشور، آب‌های بین‌المللی و جلوگیری از هرگونه عملیات تروریستی احتمالی اجرا می‌شود.
«عبدالله بن سلطان السلطان» فرماندۀ نیروی دریایی عربستان با اشاره به اینکه چندین فروند کشتی و هواپیمای وابسته به نیروی دریایی و یگان‌های ویژه در این رزمایش نظامی حضور دارند، مدعی شد: این رزمایش با هدف بالابردن توانمندی‌های نظامی نیروهای سعودی برگزار شده‌است.
به گفته کارشناسان امور غرب آسیا، سران سعودی که دستشان به خون هزاران کودک و زن بیگناه یمنی آلوده است اینک خود را در تحقق مقاصدشان ناکام می بینند و از سوی دیگر حمله موشکی انقلابیون یمن به کشتی اماراتی در آب های دریای سرخ یمن آنان را به وحشت انداخته است.
این کارشناسان معتقدند که رزمایش امروز نیروی دریایی عربستان یا به عبارتی ببرکاغذی آنها نه تنها هراسی در دل انقلابیون یمنی ایجاد نخواهد بلکه شرایط را برای هرگونه اقدام تلافی جویانه دریایی برای انقلابیون بیش از گذشته فراهم خواهد کرد.
هر چند امروز هم ممکن است این بمباران ها و تداوم آنها خساراتی ایجاد کند و زیرساخت های کشور یمن را از بین ببرد؛ اما اراده مردم یمن قطعاً از بین نخواهد رفت و عربستان در آینده با مشکلات جدی در منطقه مواجه خواهد شد. همانطور که می بینیم هر چه از بمباران ها سپری می شود، مقاومت ها و مخالفت ها در بین ملت های منطقه، اعم از مسلمان و غیر مسلمان در اعتراض به این حرکت عربستان روز به روز افزایش پیدا می کند و عربستان نمی تواند مدت طولانی این سیاست سرکوب را ادامه دهد و جنایات خود را دنبال کند، در خود سرزمین عربستان نیز مخالفت هایی شکل گرفته که شاهد آن هستیم.
سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه معقتد است که رژیم آل سعود در تعرض به یمن متحمل هزینه های سیاسی و اخلاقی سنگینی در عرصه بین الملل خواهد شد و آنچه امروز مسلم است جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی با ملت مظلوم یمن می باشد؛ رژیم سعودی به عنوان سرکرده و رهبر این ائتلاف دروغین نقش آفرینی می کند.
وی افزود: شکست پی در پی سیاست های سلطه گرانه آمریکا و متحدان منطقه ای آن  درفلسطین ، لبنان، سوریه و حتی عراق؛ این شیطان بزرگ را بر آن داشت تا با حمایت از رژیم آل سعود این بار سیاست های ننگین خود را در منطقه سوق الجیشی یمن به اجرا بگذارد و آنچه مسلم است در این نقشه هم شکست خواهد خورد.
به هر روی رزمایش سعودی ها نمی تواند خللی در عزم و اراه ملت یمن و کشورهای مستقل حامی مظلومان جهان ایجاد کند و بهتر است سران وهابی بیشتر به اداره درست حرمین الشریفین اقدام کنند تا امنیت زائران خانه خدا حفظ شود تا اینکه برای هراس افکنی مردم یمن به شلیک توپ های دریایی خود اقدام کنند.