مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی از وجود ۳۲۸ شهید دانش آموز در استان خبر داد و گفت: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز را هر ساله در استان برگزار می کنیم.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا اردنی ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز بحث جوان و نوجوان یک عرصه بسیار جدی در مقابل دشمن است و دشمن تمام قوای خود را بر این عرصه گذاشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری دانش آموز را به عنوان افسر جنگ نرم معرفی کرده‌اند همه متولیان امر باید در تربیت جوان انقلابی پر تحرک در قالب آن چه که نظام می‌خواهد تلاش کنند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های نظام تربیت کادر انقلابی است، گفت: شاکله شکل گیری جوان و نوجوان در موضوع دانش آموزی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه دانش آموزی کارکردهای خاص خود را دارد، تصریح کرد: خوشبختانه در سازمان بسیج دانش آموزی تمام ظرفیت‌ها برای انجام دادن اقدامات مؤثر وجود دارد.

اردنی با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار کنگره دانش آموزان شهید در استان برگزار شده است، بیان کرد: استان خراسان جنوبی ۳۲۸ شهید دانش آموز دارد.

وی با اشاره به اینکه همه ساله یادواره شهدا در استان برگزار می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه تا کنون در برگزاری یادواره‌های شهدا هیچ مشکلی نداشته‌ایم.

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه راهیان نورامری مشترک و بسیار مهم بین سپاه و آموزش و پرورش است، اظهار داشت: امسال ششمین سال اعزام دانش آموزان استان به راهیان نور است.

وی با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته استان خراسان جنوبی در اعزام دانش آموزان به راهیان نور توفیقات بسیار خوبی داشته است، افزود: موضوع راهیان نور با هیچ کار دیگری قابل قیاس نیست چراکه وقتی انسان به خروجی راهیان نور نگاه می‌کند به خودش می‌آید.

اردنی با اشاره به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: همه تشکل‌ها همراه تمامی مردم باید در راهپیمایی این روز شرکت کنند.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در دنیا، گفت: از جمله جنایات و برنامه‌های آمریکا قتل عام بیش از ۱۰۰ میلیون سرخ پوست، بزرگ‌ترین تولید کننده سلاح‌های هسته‌ای، دارای بزرگ‌ترین زندان‌های مخوف و اجرای بزرگ‌ترین کودتاها در جهان است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه آمریکا باید به صورت ویژه به نسل جوان معرفی شود، بیان کرد: امسال در روز دوازدهم آبان ماه زنگ استکبار در تمامی مدارس نواخته خواهد شد.