مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند از اختصاص 300 میلیارد تومان جهت بازسازی روستاهای آبادان و خرمشهر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز از خوزستان، اسماعیل زمانی در نشست قرآنی سران عشایر که در روستای مقیطیه در منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌ها ۲ برنامه کلی را در نظر داریم.

وی افزود: بخش اول زیرساخت‌های سخت‌افزاری است که شامل حوزه خدمات شهری در بخش‌های مختلف می‌شود.

زمانی بیان کرد: برنامه دوم زیرساخت‌های نرم‌افزاری است که شامل آموزش، تعلیم و تربیت در حوزه‌های مختلف و فرهنگی است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره  سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرد: در حوزه روستایی با مهاجرت معکوس مخالف بودیم و معتقدیم که نباید روستانشینان به دلیل کمبود امکانات به شهرها مهاجرت کنند.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: به همین منظور و برای جلوگیری از مهاجرت معکوس با بنیاد مسکن تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردیم.

وی اظهار داشت: ۱۰۲ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار را در منطقه آزاد اروند شناسایی کردیم و مبلغ موردنیاز برای بازسازی آن‌ها برآورد شد.

زمانی افزود: بر اساس برآوردها مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی روستاها نیاز بود که این مبلغ در نظر گرفته شد و کار ساخت مسکن و بازسازی در روستاها آغاز شد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: این مبلغ تا سال آینده در این ۱۰۲ روستا هزینه می‌شود و اماکن عمومی و مذهبی روستاها نیز ساخته و نوسازی می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند افزود: با همکاری روابط عمومی سازمان و با هماهنگی بزرگان عشایر امکان بازدید سران عشایر از پروژه‌های سازمان را نیز در آینده فراهم می‌کنیم.