رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: نمی‌توان قانونی تصویب کرد که بخش خصوصی را ملزم به استخدام نیروهای بومی از مراکز کاریابی کرد اما می‌توان در این زمینه به آن‌ها توصیه کرد که از مراکز کاریابی نیروهای مورد نیاز خود را استخدام کنند.

به گزارش مرور نیوز، نورالله حسن زاده در جلسه شورای اشتغال خوزستان که روز گذشته، 9 آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل اینکه قانون خاصی در این زمینه وجود ندارد، نمی‌توان الزامی به استخدام نیروها از طریق مراکز کاریابی داشت.

وی افزود: در سال 94 در صندوق توسعه ملی، ۸۷ قرارداد سپرده‌گذاری با ۱۷ بانک عامل به مبلغ 4 هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان منعقد شد تا بانک‌ها از این اعتبار تسهیلاتی را به واحدها اعطا کنند اما از این میزان تنها ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

حسن زاده تصریح کرد: امسال در همین زمینه و علاوه بر مبلغ باقی‌مانده از سال قبل، ۱۰ بانک متعهد به پرداخت تسهیلات به مبلغ۲ هزار و ۳۰ میلیارد تومان شده‌اند که در این زمینه امیدواریم بانک‌ها بهتر عمل کنند.

وی گفت: بانک‌های سینا، ملت، کشاورزی، تجارت، صادرات و ... از جمله 10 بانکی هستند که در سال 95 با عقد قرارداد با صندوق توسعه ملی متعهد شدند تسهیلاتی را به متقاضیان پرداخت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: باید در این زمینه و برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از منابع صندوق توسعه ملی تلاش شود و همچنین باید آماری ارایه شود که استان تاکنون چه میزان از این تسهیلات استفاده کرده و سهم استان در این زمینه چقدر است.