بنیاد علمی اکو به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی جهان اسلام در سومین نشست هیات امنای خود طرح عضویت در صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) را به تصویب رساند.

به گزارش مرورنیوز، بنیاد علمی اکو (ECOSF) سازمانی بین ‌دولتی متشکل از 10 کشور اسلامی است که هدف اصلی آن توسعه اقتصادی در منطقه اکو بر پایه ارتقای علم، فناوری و نوآوری است. سازمان اکو با پوشش 360 میلیون نفر که یک چهارم جمعیت مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهد، بزرگترین تشکل اقتصادی جهان اسلام محسوب می‌شود.

این بنیاد در سومین نشست هیات امنای خود که در اسلام آباد برگزار شد، طرح عضویت در صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) را به تصویب رساند و به جمع واقفین این جایزه پیوست.

بنیاد علمی اکو پس از پیوستن به جمع واقفین جایزه مصطفی(ص) در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیات امنا به مذاکره و تبادل نظر در مورد پیشنهاد مطرح شده پرداخت و ضمن تمجید از ابتکار عمل دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) در خصوص تقدیر و تجلیل از آثار دانشمندان و محققیان کشورهای اسلامی از طریق این جایزه، تصویب کرد که بنیاد علمی اکو به منظور معرفی، ترویج و اشاعه جایزه مصطفی (ص) در میان جامعه علمی منطقه اکو، آماده هر گونه حمایت فنی و معنوی خواهد بود.

صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) (MPIEF) به منظور معرفی و تقدیر از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، همچنین حمایت از توسعه علم و فناوری در جهان اسلام به ویژه در حوزه‌های مرتبط با جایزه مصطفی (ص) در قالب گرنت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و تسهیلات مالی جهت تجاری سازی طرح‌های فناوری، تشکیل شده است.